מהו שוק כספים מבוזר ואיך הוא פועל?

שוקי כספים מבוזרים פועלים ללא אפוטרופוס, ומאפשרים רק למשתמש המקורי למשוך כספים שהופקדו על ידי מלווים ולווים.

זרימת ההון החלקה בין לווים למלווים היא היבט מרכזי של כלכלה תוססת. כל מי שיש לו נכס נוסף יכול להלוות אותו כדי להפעיל את ההון הלא פעיל שלו, בעוד שאנשים הזקוקים לו כדי להגדיל את העסק או לעמוד בעלויות התפעול יכולים לגשת אליו בקלות.

שווקי הכסף הם הפלטפורמות שבהן לווים ומלווים יכולים להיפגש. לאורך ההיסטוריה, שווקי הכסף היו מחוללי פעילות כלכלית. למרות שמבנה שוק הכספים השתנה עם הזמן, תפקידם נותר ללא שינוי.

איך עובד שוק הכסף?

באופן קונבנציונלי, שוק הכספים היו מבנים מרוכזים שהקלו על העסקאות בין המלווים ללווים. לווים היו ניגשים לשוק הכספים כדי לקבל הלוואה לטווח קצר (מתחת לשנה) שעשויה להוות בטחוה. אם הלווים לא יכולים להחזיר את ההלוואות שלהם, המלווים יכולים למכור את הביטחונות כדי להחזיר את הכספים שהושאלו. כאשר ההלוואה נפרעת, הביטחונות מוחזרים.

הלווים נדרשים לשלם ריבית למלווים (על כך שהם מספקים להם הון חוזר) ועמלה לשוק הכסף (על מנת להקל על העסקה). הריבית מספקת נזילות נאותה ללווים כמו גם למלווים. העמלה המשולמת לשוק הכסף מסייעת להם לעמוד בהוצאות התפעוליות שלהם.

עם זאת, יש בעיה עם המבנה הריכוזי. זה פשוט שם יותר מדי כוח והשפעה לגבי כספי משתמשים בידיים של ישות אחת שיכולה לשנות את התנאים וההתניות עבור בעלי עניין אחרים באופן שרירותי. גרוע מכך, הם יכולים אפילו לשאוב את הכספים שברווחי המשמורת שלהם. מבנה מבוזר מספק אלטרנטיבה איתנה לשווקי כסף ריכוזיים.

מהו שוק כסף מבוזר?

מופעל על ידי טכנולוגיית בלוקצ'יין, שוק כסף מבוזר הוא מבנה מונע עצמי המנוהל על ידי חוזה חכם, תוכנה. ברגע שהוא פועל, לא ניתן להתערב בחוזה חכם, ובכך להפוך אותו לנקי מדעות קדומות אנושיות.

מנוהל על ידי קהילה גלובלית של בעלי עניין באמצעות רשת מבוזרת מאוד של צמתים, השוק פוסל כל תפקיד של מתווכים. בלינגו פופולרי, שוק הכסף ממוקם תחת תחום של מימון מבוזר בשם דיפיי (DeFi).

בואו נבין את תפקודו של שוק כסף מבוזר באמצעות דוגמה. Fringe Finance (FRIN) הוא שוק כסף מבוזר הפותח את ההון הרדום בנכסי קריפטו כל שכבתיים על ידי פריסת הלוואות בטוחות. הפלטפורמה מאפשרת הלוואות מבוזרות והלוואות. Fringe Finance היא פלטפורמת הלוואות ראשית שבה כל אחד יכול להלוות כספים נוספים ולהרוויח ריבית או בטחונות אלטים כדי לקחת הלוואה במטבע יציב.

כאמור, מלווים פיננסיים מבוזרים ולווים פועלים באמצעות קוד פרוגרמטי בבלוקצ'יין הנשלט על ידי צמתים מבוזרים, ובכך מסיימים את המונופול של ישות אחת בשליטה ומפחיתים את נקודות הכישלון. הנה כמה יתרונות ששוקי כספים מבוזרים מביאים:

ללא הרשאה

בסביבה מבוזרת, משתמשים אינם צריכים לבקש רשות מרשות מרכזית לפני שהם עוסקים בפעילות כלשהי בשוק הכסף. כל אחד באינטרנט יכול להרוויח ריבית על ההון שלו ו / או ללוות כספים לצרכים שלהם בצורה חלקה. לפרוטוקולים המבוזרים יש מבנה מובנה העמיד בפני צנזורה.

ריכוזיים

בשוקי כסף ריכוזיים, כספי המשתמשים נמצאים במשמורתו של שומר הסף המרכזי. עם זאת, פרוטוקולי דיפיי DeFi כמו שוקי כספים אינם נחוצים, והקרנות נמצאות ישירות בשליטתם של לווים ומלווים. חוזים חכמים ברשת, הפועלים על פי היגיון מוגדר מראש, מבטיחים כספים שלא ניתן להתפשר עליהם בזמן שלמשתמשים יש שליטה מלאה עליהם.

מקולקל יתר על המידה

שווקים פיננסיים ריכוזיים תפקדו בדרך כלל באופן רזרבה תת-קליטה ושברירית. שווקים אלה, תחת לחץ עמיתים להרוויח כמה שיותר כסף, מאפשרים ללווים למשוך יותר כספים ממה שהפקידו כבטוחה. שווקי כספים מבוזרים עוקבים אחר קליטת יתר, ומביאים יציבות למערכת. החוזה החכם פשוט מחסל את הביטחונות של הלווים שלא מצליחים להחזיר את החובות.

יכולת קומפוזיט

קומפוזיטיב הוא עיקרון עיצוב המאפשר לרכיבים במערכת לפעול זה עם זה. יישומים ופרוטוקולים שונים יכולים לקיים אינטראקציה חלקה בצורה חלקה ללא הרשאה. אפליקציות דיפיי DeFi ניתנות לחיבור, ויוצרות בד ריק עם אינסוף אפשרויות למנגנונים חדשניים כמו חילוץ תשואות ונגזרות מורכבות.

כיצד שוק הכספים המבוזרים נכנסים לטריטוריה שלא נחקרה

בשנים הראשונות של דיפיי DeFi, פרוטוקולי שוק הכסף הוטו לטובת מטבעות קריפטוגרפיים ידועים יותר עם שווי שוק גדול ונזילות גבוהה. שוקי הכספים הקרובים, לעומת זאת, מחפשים לנסות מודלים חדשים. Fringe Finance, למשל, מתמקדת באלטים בעלי שווי שוק קטן יותר ונזילות נמוכה יותר. רוב הפרוטוקולים של שוק הכסף של DeFi אינם תומכים באלטים וכאן נכנסת לתמונה פלטפורמה כמו Fringe Finance.

מכיוון שאלטים חלים על מקרה שימוש נישה, הם נוטים להיות ספקולטיביים יותר ממטבעות דיגיטליים גדולים. עם זאת, מכיוון שמעט מלווים פיננסיים מבוזרים ולווים סיפקו אלטים כאלה, ההון הנעול בהם לא נוצל. למרות זאת, פרינג' פייננס שינתה את התרחיש הזה. שים לב שאלטים הם מטבעם תנודתיים יותר, מה שמביא כמה סיכוני יציבות נלווים שפוטנציאל הרווח יכול לאזן.

קשור: מדריך: מהו מסחר ארביטראז' קריפטו ואיך אפשר להרוויח מזה כסף

כיצד שוק כסף אלטקוין שומר על יציבות פיננסית?

כדי לנטרל את התנודתיות באלטים, פרוטוקול שוק הכסף משתמש בשורה ארוכה של פרמטרים של הלוואות ומנגנונים רלוונטיים. בואו נמשיך את הדוגמה של Fringe Finance כדי להבין אותה טוב יותר. הפרמטרים המיושמים על ידי Fringe Finance כוללים יכולת הלוואה מקסימלית בכל הפלטפורמה עבור כל נכס בטוחות וחישוב אוטומטי של ה- LVR (יחס הלוואה לערך). לצורך יישום נאות של מנגנונים אלה, המערכת לוקחת בחשבון את הנזילות הזמינה של הנכס, התנודתיות ההיסטורית ומדדים אחרים שאינם סובייקטיביים.

הפלטפורמה מציעה מודל מתמשך של תמריצים כלכליים לכל המשתתפים כמו מלווים, לווים, פרויקטים של אלטקוין, מחזיקי מטבעות יציבים, סטקרים ומפרקים. לדוגמה, היא משיקה תמריצים כדי לעזור לייצב את הפלטפורמה כמו לאפשר למחזיקי אסימוני FRIN מקומיים להחזיק מטבעות כדי להרוויח תגמולים מעמלות. כדי להרחיב את הבסיס התפעולי שלה, שוק הכסף של DeFi יכול לכלול בטחונות חוצי שרשרת, הלוואות כנגד NFTs, הלוואות בריבית קבועה, ביטוח משובץ וממשק משתמש מבוזר ככל שהפלטפורמה גדלה.

עתיד שוק הכספים המבוזר

בסביבה שבה אנשים נזהרים מהטיות בשירות עצמי בשוק הכסף הריכוזי, פרוטוקולי DeFi העניקו להם אפשרות משתלמת. זה האחרון מספק בדרך כלל זכויות פיקוח לכל המחזיק במטבעות מקומיים ומציג מערכת אקולוגית מבוססת בלוקצ'יין באתוס המבוזר האמיתי שלו.

בדומה לשווקי הכסף שבעבר התמקדו בפרויקטים פופולריים של מטבעות קריפטוגרפיים עם שווי שוק משמעותי, פרויקטים חדשניים מתמקדים כעת באלטים, ופותחים את הערך המאוחסן שם. בהמשך, ניתן לצפות כי פרוטוקולי שוק הכסף הקרובים של DeFi יחקרו טריטוריות שלא נגעו בהן בעבר.

אנו לא יועצים פיננסים! יש לעשות מחקר עצמאי קודם לכן, מסחר והשקעה בקריפטו כרוך בסיכון רב!

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט🤑

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא