יסודות המסחר בקריפטו: מדריך למתחילים לסוגי הזמנות קריפטו

מדריך זה מעניק סקירה של סוגי הזמנות שונים בקריפטו, בדומה לסוגי הזמנות המשמשים במסחר במניות.

מסחר במטבעות קריפטו הפך לאחת הפעילויות הרווחיות ביותר בפינטק. זה יכול להיות ספקולטיבי מאוד, וידיעה אילו כלי מסחר זמינים עשויה לעזור למשקיעים לקבל החלטות טובות יותר ופחות מסוכנות.

מדריך זה נותן סקירה של סוגי הזמנות שונים בקריפטו, בדומה לסוגי הזמנות המשמשים במסחר במניות. ובכל זאת, הם עשויים לפעול באופן שונה בשל מבנה שוק הקריפטו המוזר והתנאים.

בימים הראשונים של מטבעות הקריפטו, בורסות כונו בדרך כלל "המערב הפרוע" בשל התפשטותם של עסקים לא מפוקחים ומסוכנים, שהגיעו לשיאם בפריצה הידועה לשמצה לבורסת -MtGox ב-2014.

לאחר שסאטושי נקמוטו השיק את הביטקוין (BTC) בשנת 2009, היו דרכים מוגבלות לסחור במטבעות הקריפטו עם מטבעות פיאט או סחורות. בעיקר, עסקאות יתרחשו כעמית לעמית (P2P) דרך פורום הביטקוין הפופולרי Bitcoin Forum – Index (bitcointalk.org).

אלה היו פעולות מסוכנות, אבל הביטקוין לא היה שווה כמעט כלום אז, כך שאמון באדם זר לא היה חשוב מכיוון שהכסף שעל כף המאזניים היה מעט מאוד בהשוואה להיום.

שתים עשרה שנים לאחר מכן, בורסות מפוקחות ואמינות יותר השתלטו על זירת הקריפטו ברחבי העולם על ידי ציות לחוקים מחמירים של 'דע את הלקוח שלך' (KYC), נגד הלבנת הון (AML) ולוחמה בטרור פיננסי (CTF).

שוק בורסות הקריפטו שווה סוף סוף מיליארדי דולרים, כאשר הבורסות מבצעות יחד יותר מ-50 מיליארד דולר בעסקאות יומיות.

כיום, בורסות קריפטו מתחרות זו בזו כדי להציע לסוחרים מגוון כלים כדי לקבל את החלטות המסחר הטובות ביותר כדי למקסם את הרווחים ולהכיל הפסדים.

סוגי ההזמנות השונים למסחר במטבעות קריפטו נועדו לסייע לסוחרים לבצע הזמנה לקנות או למכור נכס באותה עת ובמחיר המתאים להם ביותר תוך הפחתת טעויות יקרות.

עם הופעת האינטרנט והמערכות האוטומטיות, סוחרים קמעונאיים רגילים בתחום הקריפטו יכולים לשמור על פעילות הקנייה והמכירה שלהם תחת שליטה ללא מעורבות של צדדים שלישיים, כל זאת תוך עיבוד הזמנות בקלות רבה בימינו.

חלפו מזמן הימים שבהם המסחר כלל סדרה של פעולות ותהליכים שיכולים להימשך שעות, אם לא ימים, להשלים.

לפני שנעבור על סוגי ההזמנות השונים של בורסות הקריפטו, נבחן את ספרי ההזמנות המגדירים את נראות ההזמנה וכיצד היא מדורגת בשוק.

מהו ספר הזמנות בבורסה?

ספר הזמנות הוא פשוט רשימה מופרדת של קנייה (הצעות מחיר) ומכירה (ביקוש) הזמנות פתוחות עבור צמד מסחר ספציפי. ניתן לזהות אותו כשוק שכל אחד יכול להצטרף אליו על ידי הגשת הצעה אם הוא רוצה לקנות נכס או לבקש מחיר אם הוא מתכוון למכור אותו.

ההזמנה הפתוחה נשארת בספר ההזמנות עד לביטולה או שמישהו מקבל את ההצעה או מסכים לשלם את המחיר המבוקש עבור הנכס הספציפי במקרה של מכירה.

לכל צמד מסחר, כמו BTC/USD או BTC/Eth (ETH), יהיה ספר ההזמנות שלו.

מהם סוגי הזמנות הקריפטו הנפוצים?

סוגי הזמנות שונים מאפשרים לסוחרים לקנות או למכור מטבע קריפטוגרפי עם גמישות רבה, בין אם הם רוצים להתמקד במחיר מכירה או רכישה ספציפי או להגדיר את עיתוי העסקה.

הזמנות יכולות לחיות בשוק נקודתי שבו מטבעות קריפטו נסחרים לביצוע מיידי או בשוק חוזים עתידיים שבו חוזים יכולים לקבוע כי הזמנה מתקיימת במועד עתידי.

פקודות עצירה (סטופ לוס) מאפשרים לסוחרים לבחור באיזה מחיר ההזמנה צריכה לבצע והן בדרך כלל מוגדרות למזער הפסדים אם מחיר הנכס יורד במידה ניכרת.

הזמנות שוק – Market orders

הזמנת שוק היא הוראה של סוחר לקנות או למכור מטבע קריפטוגרפי במחיר הזמין והטוב ביותר בשוק הקריפטו ולספק ביצוע מיידי. זה נחשב הסוג הפשוט והבסיסי ביותר של סדר קריפטו.

מקצוענים – Pros

הזמנות שוק הקריפטו מושלמות לסוחרים שאינם רוצים לחכות למחיר יעד, ובניגוד לכל ההזמנות האחרות, המבוססות בעיקר על הסיכוי שהמחיר יגיע ליעד, מובטח שהזמנות השוק יתממשו.

הזמנת שוק קריפטו תואמת באופן אוטומטי את סדר המגבלות הזמין הטוב ביותר בספר ההזמנות, ומסירה ממנו את הנזילות. לכן, זה נחשב לפקודת לוקח, וזו הסיבה שבגללה בורסות בדרך כלל גובות מהזמנות שוק עמלה גבוהה יותר. מכיוון שהזמנות השוק מבוצעות באופן מיידי, לא ניתן לבטל אותן, בניגוד להוראות הגבלה ועצירה.

זליגה – Cons

זליגה היא חיסרון משמעותי של הזמנות שוק. זה קורה כאשר הזמנות שוק גדולות בדרך כלל תואמות הזמנות מרובות בספר ההזמנות ועלולות להיות רגישות לשינויים שליליים במחיר. במילים פשוטות, זליגה מתרחשת כאשר הזמנה מתמלאת במחיר נמוך מהצפוי.

זה קורה בדרך כלל מכיוון שאין מספיק נזילות כדי למלא הזמנה גדולה במחיר הרצוי, כך שהמחיר הנמוך הזמין הבא יתמלא. אם ערך ההזמנה אינו גדול במיוחד, ייתכן שהפרש מחירים אפילו לא יורגש. עם זאת, אם גודל המסחר ניכר, זליגה עשויה להוות בעיה גדולה.

נזילות בבורסה יכולה להיות בעיה אמיתית בשוקי הקריפטו, מה שגורם למומחים רבים להאמין כי חלק מהכמויות שהוכרזו עשויות להיות מזויפות או מנופחות.

באופן כללי, סוחרים שרוצים לשלוט טוב יותר באסטרטגיית המסחר שלהם עשויים לשקול להשתמש בהזמנות הגבלה.

הגבלת הזמנות – Limit orders

צו הגבלת קריפטו הוא הוראה לקנות או למכור מטבע קריפטו רק במחיר שצוין על ידי הסוחר. זה הכי מתאים לסוחר שיכול לחכות בסבלנות ליעד מחיר שיושג.

בניגוד להזמנות שוק, פקודות הגבלת קריפטו נותנות גמישות רבה יותר עם מחיר הנכס והסכום. הם נותנים לסוחרים לקבוע מחיר מינימום ויבצעו רק במחיר זה או גבוה יותר.

המשקיעים יוכלו לקחת הזמנה פתוחה של סוחר אחר בבורסה או לבצע הזמנה פתוחה שמישהו אחר עשוי לקחת.

הגמישות של פקודות ההגבלה מאפשרת לסוחרים שליטה טובה יותר ולמזער את הסיכון שלהם תוך מתן אפשרות להתרחק מצפייה מתמדת בשוק.

פקודת הגבלה – Pros

פקודות הגבלה מתמלאות רק אם המחיר הייעודי מגיע, וגם במקרה כזה, הביצוע אינו מובטח, או שיש סיכוי שהן יוכלו אפילו בסופו של דבר להתמלא רק באופן חלקי. ההזמנות מדורגות תחילה לפי מחיר ולאחר מכן על בסיס כל הקודם זוכה. לכן, ברגע שהמחיר נפגע, ייתכן שההזמנה עדיין לא תבוצע מכיוון שהזמנות אחרות שבוצעו בעבר באותו סכום ממתינות למילוי.

נוהג טוב יהיה לקבוע את מחיר הגבול קצת מעל מחיר המכירה או מתחת למחיר הקנייה של רמות פסיכולוגיות. מכיוון שגם אחרים עשויים להשתמש בטקטיקה זו, כדאי לעיין בספרי ההזמנות כדי לזהות את המחירים שאינם משקפים הזמנות רבות כדי לקבל סיכוי טוב יותר לבצע אותה.

פקודות הגבלה נחשבות ל"יצרניות" בכך שהזמנה פתוחה מוכנסת מיד לספר ההזמנות ומזריקה נזילות לשוק.

הגבלת סדר לעומת הפסקת סדר – Limit order vs. stop order

צו עצירה שונה באופן משמעותי מצו הגבלה מכיוון שהוא כולל מחיר עצירה שנועד רק להפעלת הזמנה בפועל כאשר המחיר שנקבע הושג. יתר על כן, השוק יכול לראות צו הגבלה, בעוד שלא ניתן לראות הוראת עצירה עד להפעלתה.

הוראות עצירה – Stop orders

הוראת עצירה מוגדרת לקנייה או מכירה של מטבע קריפטו במחיר השוק ברגע שהוא הגיע למחיר העצירה. במקרה כזה, ההזמנה הופכת להזמנת שוק ומתמלאת במחיר השוק הזמין הבא.

סוג הזמנה זה מסייע לסוחרים להגן על רווחים ולהגביל הפסדים. עם זאת, בדיוק כמו פקודות הגבלה, ייתכן שהן לא יבוצעו גם אם יעד המחיר יעמוד בהן.

פקודות עצירה יכולות להיות פקודות שוק או הגבלה. פקודת שוק עצירה מבוססת על התנאי שמחיר מגיע ליעד מוגדר מראש (מחיר העצירה), ובמקרה כזה, היא מתבצע באופן מיידי. צווי עצירה הם קצת יותר מורכבים ודורשים הסבר נוסף שאנחנו מספקים כאן.

קשור: מדריך: מהו מסחר ארביטראז' קריפטו ואיך אפשר להרוויח מזה כסף

הוראות עצירה / סטופ לימיט – Stop-limit orders

הוראות עצירה בקריפטו הוא סוג הזמנה מתקדם. זה שילוב של צו עצירה וצו הגבלה, והוא משמש כדי למזער את הסיכון. סוחרים משתמשים לעתים קרובות בהוראות עצירה כדי להבטיח רווחים או כדי לרסן הפסדים שליליים.

הוראת עצירה אינו מבוצע באופן מיידי וכולל שתי שכבות של מחירים:

  1. מחיר עצירה ממיר את ההזמנה להזמנת קנייה או מכירה;
  2. מחיר מגבלה מגדיר את המחיר הגבוה ביותר שסוחרים מוכנים לשלם כדי לקנות את המטבע הקריפטוגרפי או הנמוך ביותר שהם רוצים לשלם במקרה של מכירה.

פקודות סטופ-לימיט דומות להזמנות הגבלה, אך הן מעניקות גמישות רבה עוד יותר לסוחר.

למעשה, סטופ לימיט יקנה או ימכור את המטבע הקריפטוגרפי ברגע שיגיע למחיר העצירה, ופעילות המסחר תימשך עד למילוי ההזמנה כולה. היתרון של ציון מחיר עצירה הוא שההזמנה לא תתממש במחיר גרוע יותר, מה שיאפשר לסוחרים שליטה מדויקת על אופן ביצוע ההזמנה שלהם בתוך הבורסה.

לדוגמה, מחיר עצירה לרכישת ביטקוין נקבע על 60,000 דולר, שהוא המחיר שיפעיל את ההזמנה. אם הסוחר מאמין שהמחיר עשוי לעלות, הוא יכול לקבוע מחיר גבול מקסימלי של 60,100 דולר, שיהיה המחיר העליון שבו יירכש הנכס. קנייה מוגבלת יכולה לעזור לסוחרים לשלוט במחיר שהם משלמים לאחר שהם קבעו את המחיר המקובל המרבי.

באופן דומה, בואו נדמיין שמחיר עצירה למכירת ביטקוין נקבע על 50,000 דולר. זה יהיה המחיר שהוראת המכירה תפעיל, ואם הסוחר מאמין שהמחיר עשוי לרדת במידה ניכרת, הוא יכול לקבוע מחיר מגבלה מינימלי של 49,500 דולר, שיהיה המחיר הנמוך ביותר שהנכס יימכר כדי למנוע הפסדים מופרזים.

מקצוענים – Pros

צו מכירה מוגבל עוזר לסוחרים להגדיר את מחיר המינימום שהם מוכנים לקבל מהקונה. אם ההזמנה כולה לא הושלמה, היתרה הנותרת תבוצע כהזמנה פתוחה במחיר של $49,500.

פקודות הגבלה של עצירה יעילות במיוחד בשוקי הקריפטו מכיוון שהן מסייעות לשלוט בתנודתיות הגבוהה המאפיינת אותן, ובכך מסייעות לסוחר בהפחתת סיכונים.

Cons

שלא כמו צווי הגבלה, צווי עצירת הגבלה אינם ממוקמים באופן אוטומטי על ספר ההזמנות. לאמיתו של דבר, רק כאשר מחיר מוגדר מראש נפגע, ההזמנה תוצב בספר ההזמנות ותיראה על ידי כולם. בדיוק כמו פקודות הגבלה, ייתכן שפקודות עצירה לא יבוצעו או יתמלאו באופן חלקי בלבד.

סטופ לוס

צו עצירת הפסד במטבעות קריפטוגרפיים הוא כלי חיוני בניהול סיכונים מכיוון שהוא סוגר באופן אוטומטי פוזיציה כאשר המחיר מגיע לרמה מוגדרת מראש.

בדומה לצווי סטופ-לימיט, גם הזמנות עצירת הפסד מועילות לשוק הקריפטו התנודתי מאוד.

הם יכולים להיות יעילים במיוחד כדי לעזור לנהל תיק מטבעות קריפטוגרפיים, במיוחד עבור פעילויות מסחר יומיות, מכיוון שהם מאפשרים לסוחרים להתרחק מהמוניטורים שלהם ולהתמקד במשהו אחר. בדומה להזמנות סטופ-גבל, יש להן שתי שכבות של מחיר, מחיר עצירה והפסד.

לדוגמה, אם סוחרים רוצים למכור מטבע קריפטו ותרחיש המגמות הוא דובי, כלומר נראה שהמחיר יורד במידה ניכרת, ניתן להגדיר את מחיר העצירה על 50,000 דולר ואת ההפסד על 49,500 דולר כדי להכיל הפסד.

סוחרים מנוסים בדרך כלל מזיזים את סטופ לוס גבוה יותר או נמוך יותר בהתאם לשאלה אם השוק נע למעלה או למטה. הגדרת מבנה ניהול המסחר שלהם על פי האופן שבו השוק מתנהג תסייע לסוחרים להכיל נזקי הפסד.

החיסרון של פקודות סטופ לוס הוא שהיתרות שלהן ננעלות באופן אוטומטי ולא ניתן להשתמש בהן עבור כל סוג אחר של עסקאות או הזמנות. הקצאת כספים מסוימים לצו הפסקת ההפסד וחלקם לפעולות אחרות עשויה לסייע במניעת בעיה זו.

כמו כן, מכיוון שצו סטופ לוס אינו מובטח למילוי פקודה מושלמת כאשר הזמנת השוק מופעלת, פקודות עצירת הפסד / סטופ לוס פגיעות לזליגה, בדיוק כמו הזמנות שוק.

קשור: מהי מלכודת דובים במסחר קריפטו וכיצד להימנע ממנה?

מה הזמן המתאים להזמנות?

הוראת הזמן בתוקף מגדירה את משך הזמן שבו הזמנת קריפטו תישאר פעילה לפני ביצועה או תפוג תוקפה. הגדרת הזמנה על פי פרמטרים ספציפיים של זמן מאפשרת לסוחרים להיות עקביים עם המבנים והתחזיות של שוק הקריפטו, במיוחד אם הם עוקבים אחר אינדיקטורים חשובים למסחר כמו ממוצעים נעים שהם רגישים מאוד לזמן.

סוגי זמן בהוראות תוקף

  • טוב עד שבוטל (GTC): הזמנת מטבע קריפטוגרפי זה תבוצע בספר ההזמנות ותישאר בתוקף עד שתבוצע או תבוטל.
  • מיידית או ביטול (IOC): סוחרי קריפטו יכולים לבצע הזמנה זו לביצוע מיידי. אם הוא אינו מתמלא באופן מיידי, הוא יבוטל באופן אוטומטי ויוסר מפנקס ההזמנות. סוג זה של הזמנה מאפשר לסוחר להקצות סכום מינימלי זמין למילוי מיידי, וכל חלק שנותר שלא ימולא יבוטל באופן אוטומטי.
  • (FOC): שלא כמו ההזמנה הקודמת של הוועד האולימפי הבינלאומי, מילוי או הריגה מרמזים על כך שהזמנת המטבע הקריפטוגרפי תתממש רק אם ניתן יהיה להתאים את כל הסכום. אם זה לא יקרה, זה יבוטל באופן אוטומטי.

סוג זה של הזמנה מיועד לסוחרי קריפטו שאינם רוצים מילוי חלקי אם זה משאיר אותם עם פוזיציה קטנה מדי על נכס. אי מילוי ההזמנה כולה עם הגשה מיידית לשוק גורם למערכת לבטל את ההזמנה בשלמותה.

נסה להשתמש בהזמנות בעצמך

אם אתה רוצה לבצע השקעה מהירה בקריפטו או להפוך את המסחר בקריפטו לחלק משגרת היומיום שלך, עליך להכיר את סוגי ההזמנות הנפוצים ביותר, כמתואר לעיל. הכרת היסודות הללו תקל עליכם לחקור את כל אפשרויות ההזמנה הזמינות בבורסות.

אנו לא יועצים פיננסים! יש לעשות מחקר עצמאי קודם לכן, מסחר והשקעה בקריפטו כרוך בסיכון רב!

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Scroll to Top