7 דרכים להתגבר על הפחד מכישלון ולהתקדם בחיים

אם אתה כל הזמן מפחד מתוצאה שלילית, למה לטרוח לרדוף אחרי משהו? 7 דרכים להתגבר על הפחד מכישלון ולהתקדם בחיים:

כישלון מפחיד. כשאתם משקיעים מאמץ בפרויקט, מספרים עליו לאינספור אנשים ומעבירים לילות ללא שינה בניסיון להצליח, תבוסה יכולה להיות מוחצת. אבל אם אתה כל הזמן מפחד מתוצאה שלילית, למה לטרוח לרדוף אחרי משהו?

עבודת החלומות שלך יכולה להיות מחוץ לשולחן כי המאמץ ירגיש חסר משמעות אם תיכשל. אתה עלול לסיים מערכת יחסים מבטיחה כי אתה חושש מכאב אם זה לא יצליח. בשני המקרים הללו, הפוטנציאל של תוצאה גרועה יכול למנוע ממך לרדוף אחרי משהו יפה.

בין אם זה בעבודה או בחיים, זה נורמלי לדאוג אם דברים יסתדרו. למעשה, לפי הסקר הזה של יותר מ-1,000 אנשים, אנשים מפחדים להיכשל יותר מאשר מעכבישים, להיות לבד בבית ואפילו מרוחות רפאים. 

אבל החרדה עלולה להיות מתישה אם נותנים לה. חשוב להיות מודעים לפחדים שלך ולנסח אותם מחדש כך שהם לא ישפיעו לרעה על חייך.

להשלים עם הפחד שלך מכישלון

קשה לזהות פחד מכישלון, הידוע קלינית בשם אטיציפוביה . זה מתבטא דרך התנהגויות תת-מודעות ודפוסי חשיבה בלתי נראים לך.  

וכדי לסבך את הדברים עוד יותר, הפחד הזה הוא נבואה שמגשימה את עצמה: אתה כל כך מפחד מכישלון שהוא הופך להיות התוצאה האפשרית היחידה. זה מלווה לעתים קרובות בהלך רוח קבוע ובמחשבות שליליות אוטומטיות . השליליות הזו פוגעת בביטחון שלך ומגבירה את הספק העצמי . 

ואז, כאשר אתה בהכרח נופל, אתה מאשר לעצמך שהפחד שלך תקף.

בואו נשתמש בראיון עבודה כדוגמה. אם אתה לא טורח להגיע כי אתה מפחד להיכשל, אתה פשוט מבטיח שלעולם לא תקבל את העבודה. לאחר מכן אתה מנסה לאמת את הבחירה שלך על ידי שכנע את עצמך שלא מגיע לך או לא היית מסוגל להצליח מלכתחילה. 

וכך, המחזור ממשיך.

המפתח לשבירת הדפוס הזה הוא זיהוי ההתנהגויות שלך. בדוק אם אחד מאלה מהדהד לך:

  • חוסר רצון לנסות דברים חדשים. פרויקטים מאתגרים או מאמצים אחרים אינם שווים לך את זה אם אתה מפחד להיכשל.
  • חבלה עצמית . אתה דוחה את המטרות שלך או מרגיש משותק מרוב חרדה בגלל התקדמות.
  • דימוי עצמי נמוך , ביטחון עצמי וספק עצמי. אתה לא מאמין שאתה יכול להשיג את המטרות שלך, אז אתה אפילו לא מנסה. לראות אנשים מצליחים במדיה החברתית ממלא אותך באימה כי לעולם לא תשיג את מה שיש להם.
  • שְׁלֵמוּתָנוּת. אם אתה לא יכול לעשות את זה בצורה מושלמת, למה לטרוח? אתה מוכן לנסות רק אם אתה חושב שאתה יכול לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שלך.
  • מחשבות שליליות. כאשר אתה מתמודד עם אתגר, הראש שלך מתמלא בדיבור עצמי שלילי.

אם אחד מאלה מהדהד, לא מאוחר מדי לבצע כמה שינויים. אבל זה קל יותר לומר מאשר לעשות.

הכרה בפחד שלך יכולה להיות מפחידה בפני עצמה. החרדה הופכת כל כך מוכרת, עד שהיתלות בה מרגישה בטוחה יותר מהתמודדות עם הסימפטומים הבסיסיים שלה. לעתים קרובות זה יכול להיות סימן לבושה, דיכאון, חרדה או הערכה עצמית נמוכה – עם כל אלה יכול להיות קשה להתמודד. כדאי לדבר עם איש מקצוע בתחום בריאות הנפש אם אתה צריך עזרה בניווט במצבים אלה. 

עם זאת, במקרים קלים יותר, ללמוד לנסח מחדש את המחשבות שלך יכול לעזור. אל תזלזלו בכוחה של חשיבה חיובית .

התחל בכך שתשאל את עצמך את 4 השאלות הללו

בפעם הבאה שאתה מרגיש פחד, קח נשימה עמוקה וכתוב את מחשבותיך ביומן. אתה יכול להשתמש בשאלות אלה כדי לעורר דרך חשיבה אחרת:

  1. ממה אני באמת מפחד? כתיבת הפחדים שלך יכולה לגרום להם להרגיש פחות מכריעים. בעיות נוטות להיראות הרבה יותר קטנות בדף.
  2. על מי אני נלחם? לפעמים הפחד שלך מונע ממך לעזור לאנשים שאכפת לך מהם. להזכיר לעצמך את זה יכול לתת לך את הדחיפה שאתה צריך.
  3. מה הכי גרוע שיכול לקרות? התרחיש הגרוע ביותר עשוי להיות לא גרוע כמו שאתה חושב. במקרים רבים, כישלון לא משנה הרבה במצבך הנוכחי, אז מה יש לך להפסיד?
  4. מה אם אצליח? תחשוב על איך החיים שלך ישתפרו אם תמשיך. זכור למה נכנסת לזה מלכתחילה.

קריאת התשובות שלך יכולה לעזור לך לזהות את הפחדים, דפוסי החשיבה והאמונות המגבילות שלך שלא היית מודע להן קודם לכן. זה גם יכול לגרום לך להרגיש פחות מוצף, ומאפשר לך לבחון את הפחדים שלך בצורה אובייקטיבית ולתכנן דרך פעולה.

לאחר שכתבת את המחשבות שלך, עבוד עם BetterUp כדי לפרוק אותן. המאמנים שלנו יכולים לעזור לך למסגר מחדש את הפחדים שלך כך שהם לא יחזיקו אותך יותר בכוח. 

איך להתגבר על הפחד מכישלון: 7 טיפים

זה דבר אחד לזהות את הפחדים שלך; זה אחר להתגבר עליהם. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור.

1. קבל שכישלון הוא נורמלי – וזה יכול להיות דבר טוב

יש סיבה לכך שהביטוי "להיכשל מהר" צבר פופולריות בשנים האחרונות. מנהיגים עסקיים יודעים שקבלת כישלון היא חלק מהשגת הצלחה. כל טעות היא קפיצת מדרגה לעבר מטרה גדולה יותר.

אף אחד לא פותח עסק מתוך כוונה להיכשל. אבל, אם הדברים הולכים דרומה, מוטב שזה יקרה מהר. ככל שזה ייגמר מוקדם יותר, כך תוכל ללמוד מהר יותר מהטעויות שלך ולהמשיך הלאה.

2. אמץ מוח של מתחיל

יש פעם ראשונה לכל דבר. אימוץ מוח של מתחיל הוא גישה לאתגרים חדשים בסקרנות ובחשיבה חיובית ולא בפחד. הסתכל על כל סיטואציה כעל חוויה לימודית ותן לעצמך רשות לא להיות מקצוען מיד. אפילו מייקל ג'ורדן התאמן לפני שהפך לסיפור הצלחה.

אם אתה פרפקציוניסט , אתה כנראה רוצה להצליח בניסיון הראשון שלך. אבל זו ציפייה לא מציאותית. אתה תתקל במחסומים, וזה בסדר. שני צעדים קטנים קדימה וצעד אחד אחורה זה עדיין חיובי נטו.

3. דבר עם מישהו שאתה סומך עליו

כאשר אתה תקוע בראש שלך, חשיבה מוגזמת והצפה עלולות לבעוט פנימה. שיחה עם מישהו שאתה סומך עליו יכול לעזור לשפוך אור חדש על המצב שלך – בין אם זה חבר, מנטור, בן משפחה או מטפל. ספר להם על הפחדים שלך והקשב למשוב שלהם. הם יכולים לשנות את האופן שבו אתה רואה דברים. 

4. תן לעצמך אפשרויות נוספות

כאשר אתה מודאג ממצב, קל להתבסס על תוצאה שלילית אפשרית אחת. אבל עד שלא סיימת את זה, אתה לא יודע איך הסיפור מסתיים. אתה לא יכול לחזות את העתיד. שקול את האפשרות שהדברים מסתדרים טוב יותר ממה שאתה חושב.

השתמש בכישורי ההדמיה שלך כדי לדמיין סופים אפשריים מרובים. הפרויקט החדש הזה עשוי להוביל לקשרים חדשים בתעשייה, לקשר עמוק יותר עם הבוס והצוות שלך, או ידע נוסף על התחום שלך. או (וזו האופציה הטובה מכולן), אולי תוציא אותו מהפארק. עד שהכל נאמר ונעשה הכל אפשרי.

5. זכור את המחיר של אי ניסיון

במילותיו של אגדת ההוקי וויין גרצקי, "אתה מחטיא 100% מהזריקות שאתה לא לוקח". 

לחיות בפחד יש מחיר. אם לעולם לא תנסה שום דבר, אתה עלול לפספס כמה מההזדמנויות הגדולות של החיים. זכרו שלעתים קרובות עדיף לנסות ולהיכשל מאשר לא לנסות בכלל.

6. התכוונן תוך כדי תנועה

שום דבר לעולם לא חקוק באבן. אם אתה מנסה משהו וזה לא מה שציפית, מותר לך לבצע שינויים. אתה יכול לעזוב עבודה שאתה לא אוהב יותר, לבקש עזרה כאשר אתה מוצף, או להאריך את המועד שלך אם אתה צריך את זה. כל עוד אתה מוכן להסתגל , אתה אף פעם לא באמת תקוע בהחלטה.

7. פחד, אבל תעשה את זה בכל זאת

ייתכן שהפחד שלך לעולם לא ייעלם, וזה בסדר. זה לא אומר שאתה צריך לתת לזה לשלוט בך. אם אומץ פירושה התקדמות ללא פחד, אומץ פירושו לעשות זאת למרות הפחד. היו אמיצים, ותופתעו מה אתם יכולים להשיג.

כיבוש פחד מכישלון בעבודה

בהתאם לקריירה שלך, העבודה יכולה להרגיש לחץ גבוה במיוחד. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם להשתלט על פחד במקום העבודה.

1. זהה את היתרונות של כישלונות העבר

לחוויות שליליות רבות יש יתרונות נסתרים, גם אם אינך רואה אותן באופן מיידי. תסתכל על טעויות קודמות וכיצד הן השפיעו עליך. אולי שגיאת הקלדה מביכה גרמה לך להיות ממוקד יותר בפרטים, או שהחמצת דדליין הפכה אותך ליעילה יותר. החוויות האלה אולי היו כואבות, אבל התמדת. למדת מהכישלונות האלה ; אתה יכול ללמוד גם מהעתיד.

2. ראה את זה כאתגר

כאשר יש סיכון גבוה יותר לכישלון מהרגיל, ראה את האתגר שזהו. זו הזדמנות לבחון את הכישורים שלך בצורה שעדיין לא עשית. 

לצאת מאזור הנוחות שלך היא עבודה קשה ועלולה להיות מלחיץ בהתחלה – אבל לא כל לחץ הוא רע . יש אנשים שחוששים מהצלחה כי זה אומר שינוי. אבל אם אתה עומד במשימה, אתה יכול להפעיל את eustress ולעסוק בכמה מהעבודות הטובות ביותר שעשית אי פעם.

3. היו אדיבים לעצמכם

אם דברים לא מסתדרים לך, זכור להיות אדיב לעצמך . טיפול עצמי חשוב ביותר כאשר אינך עומד בציפיות שלך. לכו הביתה, עשו אמבטיה, לכו לחדר כושר – כל מה שתצטרכו כדי להפיג מתחים לפני שאתם קופצים חזרה על הסוס הזה.

קשור: איך למצוא את התשוקה שלך ולהשתמש בה כדי לשמור על מוטיבציה

קבלה היא המפתח

אף אחד לא אוהב לעשות טעויות. במקרה הטוב, הם מביכים. במקרה הגרוע, הם משפיעים על חברי הצוות שלך או על יקיריכם. אבל הם בלתי נמנעים. אתה יכול לרדוף אחרי שלמות כל מה שאתה רוצה, אבל לטעות זה להיות אנושי. הרגע שבו אתה מפסיק לעשות טעויות הוא כאשר אתה מפסיק לצמוח בחייך ובקריירה שלך.

כמובן, לא כל סיכון שווה לקחת – אתה לא רוצה להיכנס למצב שגורם לנזק נפשי או פיזי. אבל הרבה מהזדמנויות החיים כרוכות באתגר בריא.

ללמוד כיצד להתגבר על פחד מכישלון קל יותר לומר מאשר לעשות. אבל אנחנו מאמינים שאתה יכול לעשות את זה – ואנחנו נרגשים לראות אותך משגשג.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט🤑

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא