מי המציא את פורטנייט וכמה כסף הוא שווה?

הוא מפתח ומנכ"ל משחקים אמריקאי מיליארדר. הרוויח את השווי הנקי שלו כמייסד ומנכ"ל חברת משחקי הווידאו הגדולה בעולם. מי המציא את פורטנייט וכמה כסף הוא שווה?

מי המציא את פורטנייט וכמה כסף הוא שווה?

ממציא פורטנייט טים סוויני?

טים סוויני הוא מפתח ומנכ"ל משחקים אמריקאי שיש לו שווי נקי של 10 מיליארד דולר. סוויני הרוויח את השווי הנקי שלו כמייסד ומנכ"ל חברת משחקי הווידאו אפיק משחקים Epic Games שיצרה את פורטנייט Fortnite המשחק הפופולרי בטירוף. אפיק היא גם היוצר של פלטפורמת פיתוח המשחקים Unreal Engine ובעלת האפליקציה Houseparty.

לאחר מספר סבבי מימון פרטיים מאמינים כי טים סוויני מחזיק ב-28% ממניות אפיק נכון לכתיבת שורות אלו.

חיים מוקדמים

טים סוויני נולד בפוטומק, מרילנד בשנת 1970. כילד הוא אהב להתעסק עם מכשירי חשמל וגאדג'טים. לפי האגדה הוא פירק את מכסחת הדשא המשפחתית כשהיה רק ​​בן חמש כדי לראות איך זה עובד. כמה שנים לאחר מכן הוא בנה קארט משלו.

טים, שגדל בשנות ה-70, היה הגיל העיקרי לרכוב על גל משחקי הארקייד.

כאשר טים היה בן 11, טים ביקר את אחיו הגדול שגר כעת בקליפורניה ועבד עבור סטארט-אפ אשר אפשר לו גישה למחשבי IBM. במהלך אותו שבוע ביקור אחיו טים לימד את עצמו את שפת המחשב BASIC והלך הביתה מכור לתכנות. העניין הזה בתכנות גדל רק כאשר משפחתו בבית במרילנד קיבלה מחשב אפל II. לפני שמלאו לו 15 הוא יצר כמה משחקים מקוריים שאפילו לא שיתף עם אף אחד אחר.

טים נרשם לאוניברסיטת מרילנד בסוף שנות ה-80, שם למד הנדסת מכונות. בעודו למד בקולג', באמצעות מחשב IBM שהיה מתנה מאביו, טים הקים עסק לייעוץ בשם Potomac Computer Systems במרתף הוריו, לא רחוק מהקמפוס. החברה מעולם לא המריאה, אבל היא לימדה אותו את הכישורים הדרושים כדי להיות יזם טכנולוגי.

הצלחה

Potomac Computer Systems לא הייתה החברה היחידה שטים השיק מהמרתף של הוריו בזמן שעדיין למד בקולג'. הוא השתמש באותו ידע של IBM כדי להמשיך לכתוב משחקים מקוריים. המשחק הראשון שלו, "ZZT", הוכיח את עצמו כלהיט, והכניס 100 $ בתמלוגים על תוכנת שיתוף ביום מאנשים שסחרו במשחק על לוחות מודעות ומיד ביד.

קשור: כמה שווה הבית של היזם ומנכ"ל טוויטר לשעבר ג'ק דורסי

על הצלחת ZZT, טים הקים חברה משלו, שאותה כינה Epic MegaGames. כשראה הזדמנויות גדולות יותר, טים שיתף פעולה עם מכר בשם מארק ריין שפוטר לאחרונה על ידי id Software. מארק הוא עדיין סגן נשיא החברה.

המשחק הבא שלקח על עצמו נקרא "ג'יל מהג'ונגל". באמצע הפיתוח טים הבין שאין לו את המשאבים בעצמו להשלים את המשחק בעצמו, אז הוא שכר צוות של ארבעה מפתחים. הם סיימו את הפרויקט בקיץ 1992.

לאחר שהקישו על קשריו של מארק במעסיקו לשעבר, id Software, הם יצרו עסקת הפצת תוכנות שיתופית שעזרה לג'יל מהג'ונגל ולשני סרטי המשך להפוך לפופולריים ביותר. הכותרת העלתה את Epic MegaGames על המפה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט🤑

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא