הסבר מלא: מה זה הוכחת עבודה PoW (Proof Of Work) ?

מטבעות הוכחת עבודה הם מטבעות קריפטו המאובטחים באמצעות כרייה. מטבע הקריפטו המפורסם ביותר של הוכחת עבודה הוא ביטקוין.

מהם מטבעות הוכחת עבודה (Proof Of Work)?

מטבעות הוכחת עבודה הם מטבעות קריפטוגרפיים המאובטחים באמצעות כרייה. מטבע הקריפטו המפורסם ביותר של הוכחת עבודה הוא ביטקוין. כורים פורסים את חומרת המחשב שלהם כדי לפתור בעיות מתמטיות עתירות חישוב ולוודא שכל הטרנזקציות תקפות. הכורים מקבלים פיצוי על עבודתם עם מטבע הקריפטו שהם כורים – לדוגמה, כורי ביטקוין מרוויחים BTC.

מדוע מטבעות קריפטוגרפיים מסוימים משתמשים בהוכחת עבודה (PoW)?

מאז השקת ביטקוין בשנת 2009, פלטפורמת הוכחת עבודה הוכיחו כי הם שיטה מעשית לאבטחת רשתות קריפטוגרפיות. הודות לפופולריות של מטבעות קריפטו הוכחת עבודה (Proof Of Work), קהילת כריית המטבעות הקריפטוגרפיים חזקה מאוד ומציעה שפע של משאבים זמינים לכל מי שרוצה להתחיל עם כריית מטבעות קריפטוגרפיים.

מהם החסרונות של הוכחת עבודה?

מטבעות קריפטוגרפיים – הוכחת עבודה (Proof Of Work) נוטים להיות מדרגיים ומוגבלים, והוא יכול לעבד רק מספר מוגבל של עסקאות לשניה. בנוסף, מטבעות קריפטו מסוג Proof of-Work שאינם מגובים בכוח מחשוב רב עלולים להיות פגיעים להתקפות של 51%, כאשר ישות אחת שולטת ביותר מ-50% מה-hashrate של הרשת. זה לא נושא מרכזי עבור ביטקוין או אתריום, אבל יכול להיות הרסני עבור מטבעות קטנים יותר.

קשור: הסבר מלא: מה זה (Proof of stake (POS?

מדוע מטבעות קריפטו זקוקים להוכחת עבודה?

מכיוון שהם מבוזרים, בלוקצ'יין כגון רשתות מטבעות קריפטוגרפיים דורשים דרך כלשהי להשיג הן קונצנזוס והן אבטחה. הוכחת עבודה היא שיטה אחת כזו שהופכת אותה להרבה עתירת משאבים כדי לנסות לעקוף את הרשת. קיימים גם מנגנוני הוכחה אחרים שהם פחות עתירי משאבים, אך יש להם חסרונות או פגמים אחרים, כגון הוכחת יתד (PoS) והוכחת שריפה. ללא מנגנון הוכחה, הרשת והנתונים המאוחסנים בתוכה יהיו חשופים להתקפה או לגניבה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט🤑

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא