הסבר מלא: מה זה מטבע הקריפטו – סטייבלקוין (Stablecoin)

סטייבלקוין הוא סוג של מטבעות קריפטו המציע יציבות מחירים מגובים על ידי נכסי רזרבה. 

מה זה סטייבלקוין?

סטייבלקוין (stablecoin) הוא סוג של מטבע קריפטוגרפי המנסה להציע יציבות מחירים מגובים על ידי נכס רזרבה. סטייבלקוינס צברו תאוצה כאשר הם מנסים להציע את הטוב משני העולמות – עיבוד ואבטחה מיידיים או פרטיות של תשלומים של מטבעות קריפטו, והערכות שווי יציבות ללא תנודתיות של מטבעות הפיאט.

  • סטייבלקוינס הם מטבעות קריפטוגרפיים שמנסים לתייג את שווי השוק שלהם להתייחסות חיצונית כלשהי.
  • סטייבלקוין יכול להיות מוצמד למטבע כמו הדולר האמריקאי או למחיר של סחורה כגון זהב.
  • (Stablecoins) מטבע יציב במחיר על ידי בטחונות (גיבוי) או באמצעות מנגנונים אלגוריתמיים של קנייה ומכירה של נכס הייחוס או נגזריו.

הבנת הכנס היציב:

למרות שביטקוין (BTCUSD) נותר המטבע הקריפטוגרפי הפופולרי ביותר, הוא נוטה לסבול מתנודתיות גבוהה בהערכות השווי שלו. כך למשל, הוא עלה מרמה של כ-5,000 דולר בשיאה של מגפת הקורונה במרץ 2020 לכמעט 65,000 דולר באפריל 2021 לפני שצלל ביותר מ-50% לכ-30,000 דולר ביוני 2021.  אפילו תנודות המחירים התוך יומיות שלו יכולים להיות חדות; נפוץ לראות את המטנע נע על 10% לכל כיוון בתוך טווח של כמה שעות.

סוג זה של תנודתיות לטווח קצר הופך את הביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים פופולריים נוספים ללא מתאימים לשימוש יומיומי על ידי הציבור. בעיקרו של דבר, מטבע צריך לשמש כאמצעי של חליפין מוניטרי ואופן של אחסון כערך כספי, וערכו צריך להישאר יציב יחסית על ציר אופקי לאורך זמן ארוך יותר. המשתמשים נמנעים מאימוץ נכס שכזה אם הם לא בטוחים בכוח הקנייה של יום המחר.

באופן אידיאלי, מטבע קריפטו צריך לשמור על כוח הקנייה שלו ויש לו את האינפלציוני הנמוך ביותר, מספיק כדי לעודד שימוש במטבע במקום להחזיק אותו. סטייבלקוין צריך לספק פתרון להתנהגות אידיאלית כזו.

קשור: סקירה על מטבע הקריפטו טטר (Tether (Usdt ואיך לקנות בקלות

סוגי סטייבלקוינס

יש משיכה מסוימת למטבעות פיאט (למשל הדולר האמריקאי), שם המטבע מגובה באמונה המלאה ובאשראי של הממשלה שהנפיקה אותו. נכסה כזה מציע יציבות מחירים. עם זאת, משמעות הדבר היא גם כי פיאט נשלטים מטבעם על ידי הבנקים המרכזיים שלהם. (Stablecoins) סטייבלקוין מגשר על הפער הזה בין מטבעות פיאט ומטבעות קריפטוגרפיים. ישנן שלוש קטגוריות של נכסים יציבים, כולם מבוססים על מנגנוני העבודה שלהם.

יציבות מטבעות הפיאט

נכסים יציבים בעלי בטחונות של פיאט שומרים על יתרת מטבע פיאט, כמו הדולר האמריקאי, כבטוחה להנפקת מספר מתאים של מטבעות קריפטו. צורות אחרות של בטחונות יכולות לכלול מתכות יקרות כמו זהב או כסף, כמו גם סחורות כמו נפט, אבל רוב הסטייבלקוינס של ימינו משתמשים ברזרבות דולריות.

עתודות כאלה נשמרות על ידי אפוטרופסים עצמאיים ונבדקות באופן קבוע על דבקות בחוקים הנדרשים. Tether (USDTUSD) (טטר) ו- TrueUSD (TUSDUSD) הם מטבעות קריפטו פופולריים בעלי ערך שווה ערך לזה של דולר אמריקאי יחיד המגובה בפיקדונות דולריים.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט🤑

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא