מה הם דפוסי חשיבה מעכבים (שליליים) ואיך נפטרים מהן?

בהודו הרחוקה, כאשר מאמנים פילים, המטפלים קושרים לשרשרת גדולה את אחת מרגלי הפיל לעץ. ככל שעובר הזמן הם מקטינים בהדרגה את גודל השרשרת עד שכל מה שנדרש הוא חוט דק כדי לתפוס את הפיל לעץ. זה לא החוט הדק שמחזיק את הפיל הענק. אלה המוח שלו. מה הם דפוסי חשיבה מעכבים (שליליים) ואיך נפטרים מהן?

המוח שלנו מגביל אותנו באותו אופן בדיוק, אלו דפוסי חשיבה מעכבים. החשיבה הזאת יכולה לפגוע בנו ללא רחם ולבקר כל צעד במהלך החיים שלנו. חשיבה שלילית יכולה להקטין אותנו ולחבל במערכות היחסים שלנו להכניס לחיינו חוסר ביטחון וחומות רגשיות. המוח שלכם יכול להשאיר אתכם תקועים ולעכב אתכם בכל תחום בחיים, בדיוק כמו החוט הדק של הפיל. זה יכול להשתנות!

על ידי הפיכה של דפוסי חשיבה מעכבים לדפוסי חשיבה חיוביים, ניתן לשנות את החיים מקצה לקצה!

קשור: 3 כללים לשינוי המיינדסט (דפוסי חשיבה) שלכם בקלות

מה הם דפוסי חשיבה מעכבים (שליליים) ואיך נפטרים מהן?
תמונה-unsplash

המוח שלנו בנוי להישרדות ולא לאושר שלכם 

המוח שלנו בנוי לזכור ולהתמקד יותר בחוויות קשות מאשר בחוויות חיוביות. זה הוא למעשה יתרון אבולוציוני שאר עזר לאבותינו הקדמונים לשרוד את הסכנות סביבם. זו הטיה שלילית אשר עדיין קיימת במוח שלנו, בתקופה של היום היא פשוט מפריעה לאושר שלנו, ומגבירה את רמות המתח והדאגה שלנו, ועד בריאות הנפש שלנו.

אז מה הם דפוסי חשיבה מעכבים? כל אחד מאיתנו חווה את העולם באופן שונה וייחודי מכיוון שהמוח שלנו מוסיף צבעים סובייקטיביים משלו אשר מעניקים משמעות לגירויים הנכנסים מבחוץ. הגוונים שהמוח שלנו מקבל נקבעים על ידי תפקוד המוח הפיזי שלכם, זיכרונות, אמונות מקבילות ועמדות לגבי עצמכם, אחרים והעולם המעוצבים על ידי חוויות משפחה ודפוס חשיבה של ההורים, דת, בית ספר והחיים עצמם.

הגוון לרוב שלילי מכיוון שתפקיד המוח שלנו הוא להתחזק וללמוד מהרע ומהקושי ולהגן עליכם בעתיד. המסנן הנפשי השלילי הזה נמצא בדרך כלל בתת מודע שלכם, אך הוא  משפיע על האופן שבו אתם מגיבים לעולם החיצון, פועל במערכות יחסים, בעסקים ובחיים וחושב ומדבר לעצמו . במילים אחרות, התת מודע הזה בונה את המציאות שלנו.

קשור: 8 תרגילים לשינוי דפוסי חשיבה – מיינדסט התפתחות והעצמה אישית

עם הזמן בחיים, בתהליך של  גמישות מוחית,  דפוסי חשיבה מעכבים (שליליים) רגילים הופכים לרגשות עצביות פיזיות בתוח המוח שלנו. אם אתה נלחץ לעיתים קרובות מכל דבר קטן, המוח שלך יתחזק ויתחזק את הקשרים ויהפוך אותו לתגובה וחרדה. אם אתה מצפה לגרוע מכל המצבים, אתה מחזק סוג זה של חשיבה במוחך בכל פעם שאתה עוסק בזה.

דפוסי החשיבה השליליים אשר מעכבים אותנו שבהם אתם עוסקים באופן שגרתי כל יום הופכים למסלולי ברירת המחדל עבור הנוירונים שלנו "והחוטים" שקושרים אתכם ומגבילים את חייכם – בדיוק כמו אותו הפיל הקשור. בסופו של דבר, אתם יכולים למצוא את עצמכם לכודים במעגל יורד כלפי מטה של ​​חרדות, לחץ, דיכאון, שהמוח שלכם מנציח והולך אתכם רוב חייכם.

קשור: מחשבה יוצרת מציאות – מיינדסט התפתחות והעצמה אישית

מלכודות דפוסי החשיבה (המעכבים) השליליים הנפוצים ביותר

מספר דפוסי חשיבה שליליים הנפוצים ביותר, שאותם אתם יכולים לזהות ולהתמכר אליהם הם:

חשיבה שחורה : "אין סיכוי אני לא יכול לעשות את זה. אני אף פעם לא מצליח לעשות שום דבר נכון . ”

קריאת מחשבות :  “אנשים חושבים שאני בן אדם משעמם. אני יודע שיש להם דברים טובים יותר לעשות מאשר לבלות איתי בערבים. "

נבואה : “אין לי טעם אפילו ללכת. אני יודע שבכל מקרה אני לא אקבל את התפקיד. "

זוגיות : “הקשר שלנו כישלון. אני לעולם לא אכיר מישהו. ”

שלילת החיובי : "יכול להיות שאני אמא טובה, אבל כל אחד יכול לעשות זאת."

תגובת יתר : “חבר שלי לא ענה לוואטספ שלי כבר כמה שעות. היא עוזב אותי. אף אחד לא אוהב אותי."

שמות גנאי : “אני לא מאמין שאמרתי את זה. אני כזה טמבל."

האשמה עצמית : “בעלי נראה עצבני. זה בטח משהו שעשיתי לא נכון. "

קטסטרופה ופחד : "מכיוון שאני לא יכול לשלם את ההתחייבויות שלי, יעיפו אותי מהבית."

מה הם דפוסי חשיבה מעכבים ואיך נפטרים מהן?

היו מודעים לדפוסי החשיבה שלכם

השלב הראשון בשינוי דפוסי חשיבה שליליים הוא קודם כל להיות מודע להם. אתם צריכים "לתפוס" את עצמכם בזמן מחשבה. אתם יכולים להיות מופתעים ועצובים מכמה "שטויות" במוח שלכם עוסק בכמה מסוגי החשיבה המפורטים לעיל. אחת הדרכים לשינוי היא להיות מודע למחשבות, לתחושות לרגשות ולתגובות שלכם בזמן שהם קורים, היא  מיינדפולנס .

אינכם יכולים לשלוט בכל מחשבה אקראית אשר צצה לכם במוח. עם זאת, תוכלו להכיר אותם, לעצור אותם ולבחור מה יקרה לאחר מכן.

קשור: 10 טיפים: איך להצליח בחיים – 10 מפתחות להצלחה

אתגרו את החשיבה שלכם

הרחיקו את עצמכם מפחד ואל תפקפקו במחשבות ובאמונות שלכם. הבינו אותם באופן אובייקטיבי מכל הזוויות הקיימות. האם זה באמת מה שאתם רוצים לחשוב או שזו אמונה תורשתית מהעבר המשפחתי שלכם? השליכו את קווי הסיפור אשר רצים בדרך כלל בראש וכל השקעה רגשית פנימית שיש לכם. נסו נקודות מבט שונות.

האם היא מחשבה מקדמת או כואבת?

כהמשך לשלב למה שכתבנו, אנו רוצים לשאול את עצמנו "האם המחשבה הזו מקדמת אותנו או סתם פוגעת בנו?"

בדרך כלל התשובה היא "כואבת". כשזה כן, אז אנו צריכים לבחור במודע מחשבה שהיא מועדדת, טובה או חיובית יותר. קל באותה מידה לבוא עם מחשבות אשר מעודדות ועוזרות לכם להשיג את היעדים שלכם כמו כאלה שלא עוזרים לכם. עליכם להיות מודעים למחשבות שרצות לכם בראש, לפחו לאלה שפוגעים בכם ולהשהות ולהשתדל להיפטר מהן.

המוח שלנו מפריש כימיקלים נוירוכיים ומגיב בצורה פיזית למחשבות אשר עוברות לכם במוח. האם אתם אשמים בכך שאתם אומרים לעצמכם לעתים קרובות דברים כמו "אני לא אצליח בחיים" או "מי יאהב אחת כמוני", איך לדעתכם סוג כזה של חשיבה גורם לכם להרגיש נפשית? מחקרים מספרים כי השתקפות עצמית חיובית, זיכרון של זיכרונות טובים ומשמחים ומחשבות כאלה חיוביות מגבירים משמעותית את פעילות הסרוטונין בקליפת המוח הקדם חזיתית שלכם.

קשור: טיפים: איך לפתח כוח רצון לעושר והצלחה בחיים

לסיכום: החליטו לשנות

לאחר שאתם תרגישו שאתם מודעים למחשבות שלכם באופן מודע, החליטו במודע באיזה מחשבה אתם רוצים להאמין ולהמשיך לחשוב אותה, איך אתם רוצים להתנהג ולהרגיש, למה אתם שואפים ומה ומי אתם רוצים להיות. דמיינו את התמונה בראש מעייניכם כל יום והמשיכו קדימה בכל הכוח בביצוע הפעולות המתאימות והנכונות עבורכם. לבחור להחליט זה לא דבר חד פעמי. יש להתחשב בעצמכם ולכבד את סדר העדיפויות שעליו אתם מחליטים בבחירות הקטנות אשר יהיו גדולות ואשר אתם עושים מדי יום והמשיכו לבחון מחדש כאשר הדברים משתנים ומידע חדש זמין יזרום עבורכם.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט🤑

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא