מחשבה יוצרת מציאות – מיינדסט התפתחות והעצמה אישית


אם אתה מסיק מסקנות מהר ולא מדויקות לגבי מי שאתה ומה אתה מסוגל לעשות, אתה תגביל את הפוטנציאל שלך. מחשבה יוצרת מציאות – מיינדסט התפתחות והעצמה אישית:

המוח שלנו מאוד עוצמתי וחזק. עם זאת, אם אתה כמו רוב האנשים, סביר להניח שאתה מבלה לא מעט זמן בהרהור על הדרך בה אתה חושב ולמה. אחרי הכל, מי חושב איך לחשוב ?

אבל הדרך בה אתה חושב על עצמך הופכת למציאות שלך. אם אתה מסיק מסקנות לא מדויקות לגבי מי שאתה ומה אתה מסוגל לעשות בחיים, אתה תגביל את הפוטנציאל האדיר שלך. 

מה הקשר בין מחשבות, התנהגות ורגשות

המחשבות שלך מהוות חלון למחזורי הנצחה עצמית. מה שאתה חושב משפיע ישירות על הרגשות שלך ועל אופן ההתנהגות שלך. אז אם אתה חושב שאתה כישלון, אתה מרגיש כמו כישלון. לאחר מכן, תתנהג כמו כישלון גמור, מה שמחזק את האמונה שלך שאתה חייב להיות כישלון.

קשור: 8 טיפים: איך לקום בבוקר עם חיוך – פעילות בנושא התמודדות עם כישלון

מחשבה יוצרת מציאות - מיינדסט התפתחות והעצמה אישית
תמונה – unsplash מחשבה יוצרת מציאות – מיינדסט התפתחות והעצמה אישית

אנחנו רואים זאת כל הזמן בעבודה ובחיי יום יום שלנו. מישהו יבוא ואומר, "אני פשוט לא מספיק טוב כדי לעשות את זה" מי יתן לי קידום?." הנחה זו גורמת לה לתחושת יאוש וגורמת לה להתאמץ פחות עבור המטרות שהצבת בחיים. חוסר המאמץ הזה מונע ממך להתקדם.

לחלופין, מישהו יגיד "אני ממש לא טוב מבחינה חברתית." אז כאשר אותו אדם הולך למפגש חברתי, הוא נשאר לבד בפינה. כאשר איש אינו פונה אליו, או מדבר איתו הדבר מחזק את אמונתו שעליו להיות אדם גרוע מבחינה חברתית.

קשור: איך להגיע ליעדים שלך בחיים במהירות (הצבת מטרות)

חיזוק האמנות והמטרות שלך

ברגע שאתה מסיק מסקנה לגבי עצמך, סביר שתעשה שני דברים; תחפש ראיות המחזקות את האמונות והנחות כל מה שנוגד את האמונה שלך בעצמך.

מישהו שמפתח את האמונה שהוא כישלון גמור, למשל, יראה בכל טעות כהוכחה שהוא לא מספיק טוב. כשהוא אכן יצליח במשהו, הוא יגיד שזה מזל.

קחו בחשבון לרגע שזה אולי לא חוסר הכישרון שלכם או חוסר הכישורים שמעכבים אתכם בעסקים או בזוגיות ובכל דבר אחר בחיים. במקום זאת, יכול להיות שאמונות שלך מונעות ממך להגיע ליעדים שלך.

יצירת השקפה חיובית יותר יכולה להוביל לתוצאות טובות יותר בחיים. זה לא אומר שלמחשבות חיוביות יש כוחות קסומים. אך מחשבות אופטימיות מובילות להתנהגות פורייה, מה שמגדיל את הסיכוי שלך לתוצאה מוצלחת יותר בכל דבר שתעשה.

מחשבה יוצרת מציאות - מיינדסט התפתחות והעצמה אישית
תמונה – unsplash מחשבה יוצרת מציאות – מיינדסט התפתחות והעצמה אישית

אתגר את המסקנות שלך על עצמך

התבונן בתוויות שהצבת לעצמך. אולי הצהרת שאתה לא כשיר. או שאולי החלטת שאתה איש עסקים גרוע.

הזכר תמיד לעצמך שאתה לא צריך לאפשר לאמונות האלה להגביל את הפוטנציאל שלך. רק בגלל שאתה חושב משהו, לא הופך אותו לאמיתי.

קשור: מהי פרודוקטיביות? וטיפים איך לנהל ולמדוד אותה

החדשות הטובות הן שאתה יכול לשנות את אופן החשיבה שלך. אתה יכול לשנות את התפיסה שלך ולשנות את חייך. להלן שתי דרכים לאתגר את האמונות שלך בעצמך:

• חפש ראיות הפוכות. שימו לב לתקופות בהן האמונות שלכם לא התחזקו. הכרת חריגים מהכלל תזכיר לך שהאמונה שלך לא תמיד נכונה.

קשור: מהי מוטיבציה פנימית? ואיך מקבלים אותה

• אתגר את האמונות שלך.  בצע ניסויים התנהגותיים שבודקים עד כמה אמונותיך נכונות. אם אתה חושב שאתה לא מספיק טוב, עשה משהו שעוזר לך להרגיש ראוי. אם תייגת את עצמך כך כך גרוע בתחום מסוים מכדי לצאת מחוץ לאזור הנוחות שלך, הכריח את עצמך לעשות משהו שאתה מרגיש מעט לא נוח איתו.

בעזרת תרגול והתמדה אתה יכול לאמן את המוח שלך לחשוב אחרת בחיים. כשאתה מוותר על אותן אמונות אשר מגבילות את עצמך, תהיה מצויד טוב יותר להגיע לפוטנציאל הגדול ביותר שלך ולכבוש כל מטרה בחיים.

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Scroll to Top