גוגל חוסמת 18 מיליון הודעות דואר אלקטרוני הונאה הקשורות לוירוס הקורונה מדי יום

זה לא רק וירוס הקורונה שיוצר הרס. הונאות קשורות ותוכנות זדוניות גורמות גם צרות, כאשר לכאורה, פושעי סייבר מתכוונים לנצל את את המצב הקשה גם ככה עבור אנשים רבים.

גוגל הביעה את היקף הבעיה, וגילתה כי בכל יום במהלך השבוע האחרון, מערכות המחשבים המקושרות ל- Gmail שלה זיהו – וחסמו – 18 מיליון הודעות דוא"ל לתוכנות זדוניות המתחזות הקשורות לווירוס הקורונה, המכונה גם COVID-19. נוסף על כך, הוא גם חסם יותר מ- 240 מיליון הודעות זבל יומיות המקושרות לנגיף.

 הפוסט מקוון מתאר את המצב הנוכחי, Kumaran, מנהל מוצר אבטחה של ג'מייל Gmail, טען כי מערכות הלמידה החישובית של גוגל הפכה לכה טובה באבחון האיומים באינטרנט כי היא מצליחה לחסום 99.9% של דואר זבל, פישינג, ותוכנות זדוניות מלהגיע תיבות דואר נכנס של Gmail. מאמר נצפה: טעויות שיש להימנע מהם כאשר עושים דיוור אלקטרוני בשיווק דיגיטלי

" התקפות הפישינג וההונאות שאנו רואים משתמשות הן בפחד והן בתמריצים כלכליים כדי ליצור דחיפות לנסות לעודד משתמשים להגיב בפזיזות", ציין קומראן בפוסט שלו.

קומראן, תוך ציטוט של מספר דוגמאות לאופן שבו הרמאים יפסיקו בלי שום דבר בכדי להערים על אנשים חפים מפשע להוציא את הכסף שלהם, הסבירו כיצד חלק מתחזים לגופים בעלי פרופיל גבוה כמו ארגון הבריאות העולמי, שהוביל מאמצים להילחם במגפה. המבצעים שולחים את המיילים המזויפים כדי לנסות ולבקש תרומות הונאה, או להפיץ תוכנות זדוניות , שאם יורדו, יכולות להעניק גישה מרחוק למחשב או למכשיר הנייד של הקורבן . מאמר מומלץ: Google adsense כמה מרוויחים

חלק מהפושעים מחקים מוסדות ממשלתיים במטרה להערים על עסקים קטנים, בעוד שאחרים מנסים לנצל אנשים שעובדים מהבית בפעם הראשונה, שולחים מיילים המתחזים להיות "מחלקת הניהול הממשלתי" ומבקשים מהנמען ללחוץ על לינק.

האמור לעיל הוא רק מדגם קטן ממה שעשוי להיות מספר עצום של גישות יצירתיות של פושעים שמטרתם לגנוב כסף או נתונים (או שניהם) מהקורבנות שלהם. אך כפי שקומארן מציין בפוסט שלו, האיומים המקוונים הללו אינם דבר חדש, "אלא מדובר בקמפיינים זדוניים קיימים שפשוט עודכנו כדי לנצל את תשומת הלב המוגברת ב- COVID-19."

למרות שג'ימייל ופלטפורמות דוא"ל אחרות משתדלות לתפוס דוא"ל מסוכנים כאלה, אתה עדיין צריך להישאר ערני לתוכן כזה, ולהקפיד תמיד להקפיד על הורדת קבצים מצורפים או לחיצה על קישורים לא מוכרים. מאמר נצפה: איך להרוויח כסף מפרסומות גוגל באתר שלי

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Scroll to Top