איך עסקים ויזמים יכולים להפיק את המרב מאפליקציות – AI בינה מלאכותית

האם עסקים באמת יכולים לנצל את כוחות העל בינה מלאכותית בפעילות היומיומית שלהם? איך להפיק את המרב מ- AI מאפליקציות של בינה מלאכותית לעסקים ויזמים:

יצירת תמונה של Dall-Eוב- 3\Chat-GPT – 2022 הוכיחה שבינה מלאכותית היא לא פחות ממהפכנית. אבל האם עסקים באמת יכולים לנצל את כוחות העל בינה מלאכותית בפעילות היומיומית שלהם? 

הם בהחלט יכולים! 

AI לא רק התפתח טכנית. זה גם הפך נגיש יותר למשתמשים שאינם טכנולוגיים, כאשר חברות מעבירות את טכנולוגיית הבינה המלאכותית לידיים של אנשי עסקים ויזמים.

לא רק AI בינה מלאכותית עוזר לאנשים להתייעל; זה גם מחולל מהפכה בדרך שבה אנחנו עושים עסקים. למעשה,  86% מהמנכ"לים מציינים שבינה מלאכותית היא עמוד התווך במשרדיהם, וזה לא בצורה של רובוטים ומכונות מורכבות, אלא תוכנה להפעלת הפעילות היומיומית שלהם. מחיזוי התנהגות לקוחות ועד להפחתת הזנת נתונים ידנית, בינה מלאכותית בעסקים הופכת הכרחית בדרכים שטרם נראו.

הודות ל-AI, אתה יכול לקבל החלטות הרבה יותר מהר ומדויק מאי פעם. 

במאמר זה, נעבור על שבעה מקרי שימוש ב-AI בעסקים .

איך עסקים ויזמים יכולים להפיק את המרב מאפליקציות – AI בינה מלאכותית

כיצד AI מועיל לעסקים ויזמים

אוטומציה, ניתוח נתונים ועיבוד שפה טבעית (NLP) הם בין היישומים המובילים של AI. אבל מה זה אומר בעצם ואיך זה מפשט תהליכים ומגביר את היעילות התפעולית?

  1. אוטומציה של AI: אנשים ניצלים משעמום הודות לאוטומציה. צוותים כבר לא מבלים אינספור שעות בביצוע משימות שחוזרות על עצמן וזמנם של העובדים מתפנה להתמקד בעבודה בעלת ערך גבוה יותר. עוד בונוס נוסף – אוטומציה של AI מדויקת יותר ופחות צפויה לתת לכל מידע רלוונטי ליפול בין הסדקים. שיפור שביעות רצון העובדים ושיפור תהליכים!
  2. ניתוח נתונים: ניתוח נתונים מאפשר לעסקים לקבל תובנות שלא היו נגישות בעבר על ידי גילוי דפוסים ומתאמים חדשים בנתונים.
  3. זיהוי צלילים ועיבוד שפה טבעית (NLP): עיבוד שפה טבעית הוא בראש מעייניהם של אנשים רבים מכיוון שהוא מעניק למנועי חיפוש חכמים יותר, צ'אטבוטים להיות מועילים יותר, ומגביר את הנגישות לאנשים עם מוגבלויות, כגון ליקויי שמיעה.

בואו נצלול פנימה ונסתכל על המקרים הנפוצים והשימושיים ביותר של AI בעסקים!

1. בינה מלאכותית – מכירות

מוכרים וחברות מכירות מומחים חושבים מחדש על האיזון בין בני אדם למכונות במכירות. אוטומציה AI כבר משפיעה על המכירות והיא תמשיך לעשות זאת. מחקר של Harvard Business Review מצא שחברות המשתמשות בבינה מלאכותית למכירות יכולות להגדיל את הלידים שלהן ביותר מ-50%, להפחית את זמן השיחה ב-60-70% ולהוזיל עלויות של 40-60%. בהתחשב במספרים הללו, ברור שעסקים המחפשים לשפר את השורה התחתונה שלהם צריכים לבחון בינה מלאכותית.

להלן מספר שימושים בבינה מלאכותית במכירות:

  • קמפיינים דוא"ל יוצאים – קמפיינים דוא"ל יציבים באסטרטגיות מכירה ושיווק ומסיבה טובה – הם משיגים תוצאות. אבל שליחת מאות או אפילו אלפי מיילים ומעקב אחר התגובות שלהם יכול להיות מתיש. עם פתרונות בינה מלאכותית, תגובות דוא"ל מנוטרות, מסווגות ומתוייקות איך שתרצו. הסרת הצורך בניטור ידני של תשובות וסימון המיילים הראויים בפועל. ראה הוכחה חיה להצלחת AI במכירות של Incendium, חברת ייעוץ לצמיחה B2B. 
  • חיזוי ביקוש – תחזיות הן מורכבות, אך הן יכולות להיות אוטומטיות. בינה מלאכותית מאפשרת יצירת תחזיות מכירה אוטומטיות ומדויקות המבוססות על כל האינטראקציות עם הלקוח ותוצאות המכירות ההיסטוריות. 
  • ניקוד לידים – AI מסייע בתעדוף לידים. כלי הבינה המלאכותית הללו עוזרים לאנשי מכירות לתעדף לקוחות על סמך ההסתברות שלהם לביצוע המרה. בעזרת AI, האלגוריתם יכול לדרג את ההזדמנויות או ההפניות בצנרת על סמך סיכוייהם להיסגר בהצלחה על ידי חיבור מידע היסטורי על לקוח ופרסומים במדיה חברתית, והיסטוריית האינטראקציות של איש המכירות עם הלקוחות.

 2. בינה מלאכותית – שיווק

אם אתה עובד בשיווק תדע שמציאת האיזון בין יעילות תפעולית וחווית הלקוח היא המפתח. אחת הדרכים הטובות ביותר לייעל את שתיהן היא על ידי הטמעת פתרונות טכנולוגיים חכמים.

הנה כמה מהדרכים הטובות ביותר לעשות זאת:

  • מחקר שוק – אל תתנו למשוב של לקוחות ולתגובות כמותיות אחרות ללכת לפח. כלי AI מנתחים אותם בקנה מידה – אין צורך בתיוג ידני ממך או מהצוותים שלך ותובנות מרוכזות לגישה קלה.
  • ניתוח מתחרים – במקום להקדיש שעות לגלול בין ציוצים של מתחרים, השתמש ב-AI כדי לסווג לפי נושאים או נושאים ולהודיע ​​לך על מגמות. 
  • זיהוי תמונה – באמצעות Computer Vision , מחשבים ומערכות יכולים להסיק משמעות מתמונות דיגיטליות, סרטונים וקלט חזותי אחר ולאחר מכן לפעול או להמליץ ​​בהתאם. משווקים יכולים להשתמש בזה כדי לנתח את מיליוני התמונות המתפרסמות מדי יום באתרי מדיה חברתית כדי לקבל תובנות כיצד והיכן נעשה שימוש במוצרים או בשירותים. על ידי כך, ניתן למדוד את חדירת השוק ואת המודעות למותג בדרכים חדשות. 
  • אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) – באופטימיזציה למנועי חיפוש, המונח "נפח חיפוש" מודיע לנו כמה אנשים מחפשים מונחים וביטויים ספציפיים בזמן שהם מחפשים פריטים או שירותים. כיום נעשה שימוש באלגוריתמים של למידת מכונה (ML) כדי להבין טוב יותר את הכוונה מאחורי השימוש במונחי חיפוש, כמו גם את מהות החיפושים. אפליקציה נוספת היא לנתח טקטיקות של קידום אתרים מתחרים כדי לזהות חורים שעשויים להתקיים בעצמכם, או לנצל מילות מפתח שהמתחרים לא משתמשים בהן. בינה מלאכותית יכולה גם ליצור חומר שיווקי ידידותי לקידום אתרים עבור אתר האינטרנט שלך.

3. בינה מלאכותית – תמיכה ושירות לקוחות

עסקים סומכים על כך שהלקוחות שלהם יצליחו ואין שתי דרכים לעשות זאת. פתרון הבעיות שלהם הוא המטרה העיקרית, אבל לפעמים זה פשוט לא אפשרי. בינתיים, תשובות מהירות ויעילות ללקוחות שיצרו איתך קשר יכולות להספיק כדי לשמור על הביקורות המקוונות שלך בירוק. הקדשת משאבים לניטור הודעות לקוחות גוזלת כסף וזמן. לא רק זה אלא שהודעות הדואר של הלקוחות יכולות להשתנות ואתה עלול למצוא את צוות תמיכת הלקוחות שלך רץ על רגליו אחר הצהריים אחד, וחופשי לחלוטין למחרת.

זהו המצב המושלם עבור AI לפתור באמצעות: 

  • הערכה אוטומטית של הודעות לקוחות- כלי בינה מלאכותית משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות כדי לזהות את הטון והמטרה של הודעות נכנסות מלקוחות. יותר מסתם זיהוי מילת מפתח מסוימת כמו 'תלונה', AI יבחן את כל ההקשר של ההודעה. כלומר אפילו את הטקסט הארוך ביותר ניתן לסווג נכון ולשלוח אותו לצוות המתאים. כלים המספקים את הפונקציונליות הזו והם מיועדים למהנדסים שאינם מהנדסים, כך שאינך צריך שום ידע בקידוד כדי ליישם. עיין בתמונה למטה כדי לראות זרימת עבודה לדוגמה של משוב מלקוחות באמצעות Levity. 
  • תייגו דחיפות והפעלת פעולות- השתמש בבינה מלאכותית כדי לנפות טונות של שיחות עם לקוחות ומובילים. מודלים של AI יכולים לזהות את המילים החשובות ביותר המעידות על דחיפות. במקרה של שאילתות לקוחות, בינה מלאכותית יכולה לקלוט מילים מועדות למשבר או משפטים כמו "אני אעזוב את העסק שלך". במקרה של לידים, בינה מלאכותית יכולה לזהות משפטים כמו "ההצעה הזו נשמעת מעניינת", או "אני רוצה לקנות בשבוע הבא", ואחרים שעשויים להצביע על מכירה אפשרית.

4. בינה מלאכותית – מבצעים והטבות

המכונה AIOps, השימוש בבינה מלאכותית בפעילות עסקית כבר עוזר לעסקים בדרך לקראת טרנספורמציה דיגיטלית מוצלחת. הנה רק חלק מהדרכים שבהן AI משפר את הפעילות העסקית: 

  • ניהול מלאי – Machine Learning, תת-קבוצה של AI, משתמש ביכולות זיהוי תמונות כדי להגביר את היעילות והפרודוקטיביות במגוון רחב של תהליכים, דוגמה אחת לכך היא ניהול מלאי. זה פשוט כמו העלאת נתוני תמונה לכלי בינה מלאכותית שיכול לזהות פגמים, או לסווג ולתייג את התמונות. אתה יכול אפילו לחבר את האפליקציות האלה לערימת הכלים הקיימת או לחנות המקוונת שלך, כלומר התוויות מוקצות אוטומטית. 

בדוק את הציטוט הזה של חברת האופנה Veneka שמשתמשת ב- Levity כדי לעקוב אוטומטית אחר המלאי ולעדכן את החנויות המקוונות שלהם:

"תיוג ידני מאט את מאמצי ההטמעה שלנו. ניתן לזהות ולתייג יותר מעשות מאפייני מוצר בצורה מדויקת, ומזרזים משמעותית את המהירות שבה הסטייליסטים שלנו משתמשים במוצרים חדשים בקפסולות שלהם." – שיביקה סינהא, מנכ"ל ונקה.

5. בינה מלאכותית – משאבי אנוש

צוותי משאבי אנוש נמצאים בסביבה שונה באופן דרסטי ממה שהיו לפני מגיפת ה-קורונה. עבודה היברידית ומרוחקת ממשיכה לעלות בפופולריות. גיוס וירטואלי, כמו גם דגש גדול יותר על גיוון והכלה, הכניסו דינמיקות חדשות וחיזקו את הקיימות. נדרשות פלטפורמות וטכנולוגיות חדשות כדי להישאר תחרותיים, ובינה מלאכותית נמצאת במרכז הצמיחה הזו.

להלן מספר שימושים נוכחיים של AI במשאבי אנוש:

  • ניתוח פרופילי מועמדים – חברות רבות השקיעו ב-AI כדי לסייע בתהליך הגיוס. באמצעות AI, מנהלי משאבי אנוש יכולים לנתח את חוויות העבודה ותחומי העניין בעבר של מועמד פוטנציאלי ולהתאים להם את התפקידים הטובים ביותר. 
  • ניתוח רשתות ארגוניות – כדי לסייע לחברה שלך להפוך לבר-קיימא ולהצליח יותר, ניתן להשתמש בבינה מלאכותית לניתוח מערכות יחסים פורמליות ובלתי פורמליות בעסק, מה שיכול לסייע בפיתוח אסטרטגיות עסקיות המגבירות את חילופי המידע האורגניים.

6. בינה מלאכותית – חשבונאות

כאמור, AI יכול להפוך פעילויות מייגעות לאוטומטיות, לשפר את הדיוק והיעילות ולחשוף מגמות נסתרות. הוא יכול להעלות קבצים, לקרוא אותם ולסווג אותם בקודי החשבונאות הנכונים. AI לעולם לא ישן, מתעייף או עושה טעויות אנוש. אז זה לא מפתיע שבינה מלאכותית מתקדמת בתחום התובעני הזה.

להלן רק חלק מהשימושים של AI בחשבונאות:

  • ביצוע משימות שחוזרות על עצמן – פעולות שחוזרות על עצמן כמו רישום נתונים, סיווג עסקאות, התאמה בין חשבונות, הזנה והתאמת נתונים מקבלות וחשבוניות סרוקות לעסקאות, הערכת דוחות הוצאות עובדים ומעקב אחר שינויים בתמחור הם רק כמה דברים שמעסיקים הרבה רואי חשבון' זְמַן. AI יכול לעשות את כל המשימות האלה עם הרבה פחות שגיאות מאשר אדם. כך, העובדים נחסכים מעומס נפשי ויכולים למקד את עבודתם במשימות מתמשכות אחרות.
  • חצי אוטומציה של תהליכים מורכבים כמו שכר – AI עשויה לשנות את עתיד השכר. בניגוד לאוטומציה, המבוססת על סיבה ותוצאה, מערכות AI אמיתיות יכולות לנתח נתונים, ללמוד מכשלים ולפתור בעיות בצורה אסטרטגית. השוק של תוכנות שכר מבוססות ענן הוערך ב -7.88 מיליארד דולר ב-2018, והוא צפוי להגיע ל-13.37 מיליארד דולר עד 2026. מנהלי החברה משתוקקים יותר ויותר להשקיע במערכות שכר מתקדמות הנתמכות בבינה מלאכותית.

קשור: 8 אתרי AI (בינה מלאכותית) מטורפים שלא ידעתם על קיומם

7. בינה מלאכותית – מרכזי קשר

כל מפגש של מרכז קשר עם צרכן מגדיל את הנאמנות או מרחיק לקוחות. לכן, שירות לקוחות יעיל הוא המוקד העיקרי. מרכזי קשר מכילים שפע של נתונים, ובינה מלאכותית יכולה לעזור לעסקים להבין טוב יותר את הלקוחות שלהם.

להלן אחד השימושים הפופולריים ביותר של AI במרכזי קשר:

  • הפעלת מסעות פרסום – בוט קולי של בינה מלאכותית יכול ליצור קשר עם מאות או אפילו אלפי אנשים כדי להציג ולמכור את ההצעה של המוצר שלך. זה יכול להגיב לשאלות פשוטות, ולהעביר אותן לנציג מכירות אם האדם מעוניין. אוטומציה זו הייתה משימה בלתי אפשרית בעבר עבור רוב העסקים, אך הודות לכלי AI נגישים, כל עסק יכול לנצל את היתרון.

בשורה התחתונה…

כפי שציינו, AI ו- בינה מלאכותית חוללו מהפכה וימשיכו לחולל מהפכה בעסקים במשך שנים רבות. משיווק לתפעול ועד למכירות, הטמעת בינה מלאכותית בסביבות עסקיות מקצרת את הזמן המושקע במשימות חוזרות, משפרת את פרודוקטיביות העובדים ומשפרת את חווית הלקוח הכוללת. זה גם עוזר למנוע טעויות ולזהות משברים פוטנציאליים.

זה באמת לא פלא למה עסקים ויזמים ממנפים את זה בכל הפונקציות וגם אתה צריך.

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Scroll to Top