השפעות הדופמין במוח ואיך הוא טוב לשיווק בעסקים

בין אם אתם אוכלים את האוכל האהוב עליכם, רוכשים מוצר שמשמח אתכם, או עוסקים בכיבוש נהנתני, הדופמין מניע את ההתנהגות שלכם. השפעות הדופמין במוח ואיך הוא טוב לשיווק בעסקים:

ציפייה היא שיווק זהב – ודופמין הוא המטבע שמוביל לשורה תחתונה עשירה יותר. יש לך את מגע מידאס? כמקצוען שיווק, אתה מעוניין להשפיע על התנהגות כדי לעזור לעסק שלך להצליח – וזה מתחיל בדופמין.

דופמין הוא נוירוטרנסמיטר הממלא תפקיד מרכזי בהתנהגות מכוונת מטרה. בין אם אתם אוכלים את האוכל האהוב עליכם, רוכשים מוצר שמשמח אתכם, או עוסקים בכיבוש נהנתני, הדופמין מניע את ההתנהגות שלכם קדימה. ניסוח תמציתי, דופמין עוזר לך לנקוט בפעולה.

בתפקידך, אתה רוצה שהלקוחות יתנהגו בהתנהגות שתואמת את היעדים העסקיים שלך. איזה סוג פעולה אתה רוצה שהלקוחות שלך יבצעו? האם אתה רוצה שהם יקראו פוסט בבלוג, ילחצו על מודעה דיגיטלית, יפתחו מייל או ישתתפו בסמינר מקוון? אם אמרת כן לאחד מאלה, עליך להמשיך לקרוא. 

ציפייה מגדילה את הדופמין

המפתח ליצירת תוכן שיווקי שמניע התנהגות בכיוון שמועיל לעסק שלך הוא להתחבר למעגל התגמול המורכב של הלקוח שלך – מערכת הניזונה מדופמין. מה עולה לך בראש כשאתה חושב על דופמין? אם אתה כמו רוב האנשים, אתה עשוי לקשר דופמין להנאה או לתגמול. אבל יש עוד בסיפור. 

המוח מייצר דופמין בתגובה לחוויות מתגמלות; עם זאת, הגל הגדול ביותר של דופמין לא נובע מהשגת התגמול – הוא נובע מציפייה. אם אתה רוצה לשתות כוס יין, וחווית את הפרס של יין בעבר, אתה יכול לשחרר את הפקק של הבקבוק, למזוג אותו לכוס וללגום מעט. אבל הזינוק הדופמינרגי הגדול ביותר במוח שלך התרחש לפני הלגימה הראשונה שלך. 

השפעות הדופמין במוח ואיך הוא טוב לשיווק בעסקים

מדע השיווק בפעולה

בשיווק באמצעות תוכן, אתה משתמש במידע כדי ליצור קשר עם הקהל שלך. לדברי חוקרים מבית הספר לעסקים של האס באוניברסיטת ברקלי, "מידע פועל על מערכת התגמול המייצרת דופמין במוח באותו אופן כמו כסף או אוכל". במילים אחרות, ניתן למנף את התוכן השיווקי שלך, שהוא סוג של מידע, כדי לנצל את מסלולי התגמול של הלקוח שלך. מה זה אומר עבורך? 

פרסומות וסרטונים

דמיינו שאתם משיקים סדרה של פרסומות (או סרטונים אם אתם עובדים עם תקציב קטן יותר). בתור נוירוטרנסמיטור המאפשר התנהגות מכוונת מטרה, דופמין יכול להניע את הקהל שלך לצפות בפרסומות עם עניין נוסף – כל עוד אתה מכין את הבמה עם הפרסומת הראשונה. אם הציפייה מגבירה את הדופמין, ודופמין מניע התנהגות, אתה יכול לפתח ציפייה בין פרסומות כדי להקל על התגובה ההתנהגותית הרצויה.

ב-2006 השיק דוס אקוויס את מסע הפרסום המעניין ביותר בעולם , שהציג הרפתקן אפור שיער שהרשים בכריזמה ומעללים פנטסטיים. הקמפיין נכנס למערכת התגמולים שלך באמצעות הומור וסיפור סיפורים. אם מצאתם את ההומור מצחיק, למשל, ורציתם לדעת איך הפרסומת הבאה תגדיר עוד יותר את האיש הכי מעניין בעולם (תוך כדי מצחיק אתכם), בטוח שתשימו לב היטב לכל פרסומת חדשה. התוצאות? מ-2008 עד 2013, Dos Equis גדל ב-116% בשוק האמריקאי, ובכך הפך אותו ל"מותג הבירה הצומח ביותר במדינה". 

איך יוצרים קמפיין מונחה תגמולים באמצעות פרסומות או סרטונים? גישה טקטית אחת היא לפתח נרטיב מגובש שמתנגן כמו סרט על מספר פרסומות. על ידי כך שאת/ה מוודא שכל קליפ מכיל פרס, אתה יכול לגרום לקהל שלך לצפות מה עשויה הפרסומת הבאה לחשוף, ובכך לתת למותג שלך גישה לאחד הדברים החשובים ביותר בסביבה עסקית תחרותית – של הקהל שלך. תשומת הלב. 

שיווק בדוא"ל 

האם אתה רוצה שאנשים יפתחו את המיילים השיווקיים שלך? כמובן שאתה כן. כפי שאתה כבר יודע, הצעד הראשון הוא לספק ערך. אבל זה לא מספיק. אתה צריך שהקהל שלך יצפה ערך. כדי לעשות זאת, עליך לגרום לשם תיבת הדואר הנכנס שלך להיות משויך לתוכן מתגמל. 

איך זה בדיוק עובד? אם הודעות הדוא"ל שלך מכילות תגמולים, כגון מידע רב תובנות, תוכן סקרן או תוכן הומוריסטי, שמך הופך לרמז לתגמול, ובכך מודיע לקהל שלך שתגמול בדרך. לכן, עבור מסע הפרסום הבא שלך, קבע באיזה סוג של תגמול אתה מתכנן להשתמש – והיה עקבי כדי להבטיח שהשם שלך ישויך לתגמול שבתוך ההודעה. ברגע שתצליחו ליצור ציפייה למה שיש בתוך הודעה, לא רק תראו עלייה בדופמין, אלא גם תראו זינוק בשיעורי הפתיחה שלכם. 

קשור :מה זה דופמין ואיך הוא קשור למוטיבציה?

תוצאות נהיגה 

בשימוש נכון, מדע השיווק יכול להביא לתוצאות טובות יותר משיווק מסורתי. המפתח הוא לייצר תככים באמצעות תוכן מבוסס ערך שגורם לקורא לצפות לתקשורת הבאה – ללא קשר אם זה דוא"ל, אינפוגרפיקה, סמינר מקוון (אונליין), פרסומת או וידאו. לכן, בעת התמודדותך עם פרויקט השיווק הבא שלך, זכור את כלל הזהב של שיווק תוכן: לגרום לקהל שלך לצפות ערך . וברגע שתעשה זאת, תוכל להשפיע על התנהגות מכוונת מטרה שמובילה לשורה תחתונה חזקה יותר. 

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Scroll to Top