NYSE מוחקת את מניות טוויטר בעקבות רכישת אילון מאסק

בעלי המניות של טוויטר יקבלו 54.2 דולר למניה על אחזקותיהם כחלק מהעסקה, אך מאסק אמר מוקדם יותר כי הוא עשוי להפוך את החברה לציבורית שוב בעוד שלוש עד חמש שנים.

ענקית המדיה החברתית טוויטר נרכשה רשמית על ידי אילון מאסק ב-27 באוקטובר בעסקה שכללה מלחמת מילים וקרב משפטי. מאסק רכש את פלטפורמת הרשת החברתית במחיר של 54.2 דולר למניה, מה שמביא את השווי הכולל של העסקה קרוב ל-44 מיליארד דולר.

מאסק גם לוקח את החברה לפרטית כחלק מהעסקה, וכתוצאה מכך מחיקת מניות החברה, ומוציא אותה מידיהם של בעלי המניות הציבוריים.

כמעט תשע שנים לאחר שנרשמה למסחר בבורסת ניו יורק ב-2013, טוויטר כבר אינה חברה ציבורית. פלטפורמת NYSE ציינה כי המסחר במניות טוויטר יוקפא ב-28 באוקטובר. מלבד NYSE, פלטפורמות מסחר ידידותיות לקריפטו כמו eToro ו-Robinhood מחקו גם הן את מניות טוויטר מהפלטפורמה שלהן.

טוויטר הופכת לפרטית אולי זו לא הייתה הפתעה גדולה עבור רבים, בהתחשב בכך שמאסק הציף את הרעיון הרבה לפני שעירב אותו בעסקה ואף חשף את כוונתו להפוך את טסלה לפרטית בעבר.

הפיכת טוויטר לפרטית תציע למאסק יתרונות רגולטוריים מסוימים ותחסוך לו כמה מיליוני דולרים בקנסות. (מאסק נקנס ב-40 מיליון דולר על כך ש"התבדח" על כך שהפך את טסלה לפרטית). היותה חברה ציבורית מזמינה ביקורת כבדה מצד הרגולטורים, ומאסק ניהל מערכת יחסים ידועה לשמצה למדי עם רשות ניירות הערך של ארצות הברית.

קשור: אילון מאסק רכש את טוויטר, המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים התפטרו

היותה חברה פרטית גם תחסוך לטוויטר ביקורת ציבורית פיננסית מכיוון שהיא לא תידרש עוד לבצע גילויים רבעוניים על בריאות עסקיה.

לרכישה בסך 44 מיליארד דולר היה גם שותף קריפטו בדמות בינאנס, שלפי הדיווחים תרמה 500 מיליון דולר לעסקה. אחזקותיה של בינאנס, בסך 500 מיליון דולר בטוויטר, הופכות אותה לתורמת הרביעית בגודלה להשתלטות.

אנו לא יועצים פיננסים! יש לעשות מחקר עצמאי קודם לכן, מסחר והשקעה בקריפטו כרוך בסיכון רב!

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט🤑

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא