האם ביטקוין מגן עלינו מול האינפלציה?

עד כמה יעיל ביטקוין כגידור נגד האינפלציה? בואו נראה תחילה מהי אינפלציה.

למה אתה צריך גידור נגד האינפלציה?

עד כמה יעיל ביטקוין כגידור נגד האינפלציה? הבה נבין תחילה מהי אינפלציה ועד כמה מועיל הדבר האחר כדי לנפח אותה.

נותני האינפלציה בכלכלות מבוססות פיאט, מומחים ואפילו אנשים רגילים חיפשו השקעה או כלי שעובד כגדר. זהב, מניות ונדל"ן הביאו זה מכבר הפוגה למשקיעים שחוששים אי פעם לאבד ערך לאינפלציה. מה שמתאים מתאים לומר כי סחורות אלה תמיד היו המגבלות שלהם כגדר חיה.

עם זאת, נכון לעכשיו, סחורות כמו זהב וכסף, התגלו כפחות אמינים באופקי השקעה קטנים. בשנת 2021, מטילים איבדו בהתמדה את הקרקע. לנדל"ן נזילות נמוכה ועלויות עסקה גבוהות יותר והוא דורש ניהול ותחזוקה שוטפים. לגבי מניות, הם דורשים מהמשקיעים כישורים פיננסיים מתוחכמים ולרוב האנשים הרגילים אין את הכישורים הדרושים להיות מנהל מניות יעיל.

אנו לא יועצים פיננסים! יש לעשות מחקר עצמאי קודם לכן, מסחר והשקעה בקריפטו כרוך בסיכון רב!

מהי אינפלציה?

האינפלציה היא כאשר כוח הקנייה של המטבע המקומי יורד. מדד פופולרי המשמש למדידת אינפלציה הוא מדד המחירים לצרכן.

האינפלציה מתייחסת לעליית מחירי הסחורות והשירותים, מה שמוביל לירידה בכוח הקנייה של המטבע המקומי. כתוצאה מכך, דרושות יחידות נוספות של מטבע כדי לרכוש פריט מסוים. לדוגמה, סלסלת פירות אולי תומחרה ב-10 שקלים כמה שנים קודם לכן. עכשיו, אותו סל נושא תג מחיר של 14 שקלים, מה שמצביע על ירידה בכוח הקנייה.

מדד המחירים לצרכן הוא מדד פופולרי המשמש למדידת אינפלציה, הבוחן את הממוצע המשוקלל של סלי מחירים שונים של סחורות ושירותים. מדד המחירים לצרכן משפיע על שיעורי הריבית, השכר, הטבות המדינה, קצבאות המס, הפנסיה, התחזוקה, החוזים ותשלומים אחרים.

דרכים לגידור האינפלציה

לשים כסף על השקעות ערך כמו זהב, נדל"ן, מניות וקריפטו עוזר לרסן את האינפלציה.

כאשר מזומנים מאבדים כוח קנייה לאורך זמן, שמירה על ערך המזומנים מובילה לכך שאנשים מאבדים את חסכונותיהם. מה שגרם לאנשים לשים את כספם במאגר של השקעות ערך כגון זהב, נדל"ן, מניות, ועכשיו, קריפטו. האם ביטקוין יגן מפני אינפלציה?

כדי להחזיק ערך, נכס להחזיק בכוח הקנייה שלו לאורך זמן. במילים אחרות, מה שצריך להגדיל את הערך או לפחות להישאר יציב. מאפיינים מרכזיים הקשורים לנכסים כאלה הם מחסור, נגישות ועמידות.

זהב כגדר נגד האינפלציה

בתקופות האינפלציוניות האחרונות, הזהב היה בעל רקורד מעורב. בשנות השמונים, היו זמנים שבהם החזקת זהב נתנה תשואות שליליות לבעלים.

נתוני מורנינגסטאר נותנים הצצה כיצד לזהב היה רקורד מנוקד בתקופות אינפלציוניות קודמות. סחורה שאמורה להיות גידור נגד האינפלציה צפוי לעלות כשהמחירים לצרכן יעלו. בתקופות של אינפלציה גבוהה, במיוחד בשנות השמונים, היו זמנים שבהם בעלי הזהב בסופו של דבר הניבו תשואות שליליות.

בתקופה האחרונה איבד הזהב אט אט את הברק שלו כגדר אינפלציוני. במהלך המגפה, אנשים מגלים פחות עניין בזהב. מה שעדיין נחשב מספיק טוב להחזקת ערך בטווח הארוך, אבל לטווח הקצר, המתכת נתפסת פחות אמינה עכשיו.

נדל"ן כגידור נגד האינפלציה

התפוצצות בועת הדיור בארה"ב הדגישה כי לא תמיד ניתן לסמוך על הנדל"ן כגדר נגד האינפלציה.

במשך זמן רב, הנדל"ן נחשב גידור יעיל נגד האינפלציה. מיתוס זה, לעומת זאת, נשבר בבועת הדיור בארצות הברית. במרץ 2007, מכירות הדירות ומחירי הדירות במדינה סבלו מירידה חדה. כפי שעולה מנתוני איגוד המתווכים הלאומי (NAR), המכירות ירדו ב-13% ל-482,000 מהשיא של 554,000 במרץ 2006.

באמריקה וברחבי העולם, מחירי הנדל"ן קשורים קשר הדוק עם גורמים כמו מדיניות ממשלתית, יציבות פוליטית וכלכלית של המדינה, דמוגרפיה וכלכלה מקומית, מיקום גיאוגרפי ותשתיות, בין היתר. פרמטרים הם פשוט רבים מדי עבור אדם רגיל להבין.

מניות כגידור נגד האינפלציה

השקעה ארוכת טווח במניות מסייעת בשורה על השפעות האינפלציה. רק תוודא שלחברה יש יסודות חזקים.

מניות מסוימות עוזרות להגן על ערך ההשקעה שלך. גם אם מניות אלהיכולות להיפגע על ידי משקיעים חסרי סבלנות בטווח הקצר, ולהתאושש היטב לאורך זמן. אבל אתה צריך לקחת בחשבון שלא כל המניות עובדות טוב לגידור מול האינפלציה. אתה צריך למצוא חברות שיש להם יסודות חזקים והם נוטים יותר למשוך דיבידנדים טובים יותר עבור בעלי המניות שלהם.

חוט מקשר: קישור של זהב, נדל"ן ומניות לגופים ריכוזיים

מחלקות נכסים מסורתיות נשלטות על ידי רשויות ריכוזיות, מה שהופך אותן לפגיעות לדעות קדומות ולחצים.

הצעת הערך של כל מחלקות הנכסים הקונבנציונליות קשורה תמיד למדיניות של הרשויות הריכוזיות כגון הממשלות או הבנקים הפדרליים. נכס הקשור באופן כה מהותי למערכת שבעלי הנכסים אינם יכולים להתערב בה אינו באמת גידור אמין, שכן הרשות הריכוזית מפעילה שליטה בלחיצת כפתור אחת על ההליכים.

האם ביטקוין הוא גידור אינפלציוני טוב?

ביטקוין הוא גידור יעיל נגד האינפלציה, הודות להיצע מוגבל וביזור. גורמים אלה מביאים מחסור וכוח חוסן.

כאשר בוחנים את השאילתה האם ביטקוין יכול למנוע אינפלציה? שני גורמים עיקריים שעליך לקחת בחשבון הם אספקה וביזור מוגבלים.

אספקה מוגבלת – מביאה למחסור

אספקת הביטקוין (BTC) צומצמה באופן אלגוריתמי ל-21 מיליון מטבעות. עד סוף 2021, 18.77 מיליון BTC כבר נכנסו למחזור. במילים אחרות, 83% מהביטקוין שיכול היה להתקיים נכרה בתוך 12 שנים מיום הקמת המטבע הקריפטוגרפי.

האינפלציה מתרחשת כאשר המדינה או הבנק המרכזי ממשיכים להדפיס את שטרי המטבע באופן מופקע, וכתוצאה מכך עודף היצע של כסף. התיאוריה הכלכלית קובעת כי האינפלציה מתרחשת כאשר אספקת הכסף גדלה מהר יותר מהתפוקה האמיתית של סחורות או שירותים. זה קורה כמו משקי בית עכשיו יש יותר מזומנים לרכוש את אותה כמות של סחורות, וכתוצאה מכך עליית מחירים.

מגבלות שנקבעו מראש על ביטקוין במחזור פירושן שאין עודף היצע, תוך שמירה על האינפלציה. יתר על כן, קצב הכרייה השנתי של המטבע הדיגיטלי צונח ב-50% בערך כל ארבע שנים. אם ניקח בחשבון את לוח הזמנים הנוכחי של האספקה, קצב הייצור השנתי של ביטקוין יהיה כמחצית מזהב וימשיך לרדת, מה שהופך אותו נדיר יותר מאשר המתכת ולהעלות את ערכו.

ביזור

המבנה המבוזר של ביטקוין מוציא אותו משליטה של רשויות ריכוזיות. עם אלפי צמתים המתפקדים ברחבי העולם, הרשת עמידה באופן אופטימלי בפני התקפות חיצוניות שעשויות לבקש לשנות את המדיניות המוניטרית שלה, מה שעלול לסכן את המחסור המובנה במטבע הדיגיטלי. כשמדובר ברמות של ביזור, אף מטבע אחר לא מתקרב אפילו לביטקוין.

בכל רשות או ארגון, כפייה מתרחשת באמצעות לחץ או שוחד. ביטקוין, לעומת זאת, חסין בפני גורמים כגון אין מנהיג להשפיע ואין ועד מנהל לשחד. סטושי נקמוטו, מייסדו, נשאר בשם בדוי מאז שהביטקוין נוצר. ביטקוין נותר נכס דיגיטלי ייחודי שיש לו רקורד סופר מוצלח בהיעדר מנהיגות משפיעה.

כל אחד יכול להפעיל צומת ביטקוין, לאמת את היסטוריית העסקאות ולהעביר עסקאות דרך הרשת. ביזור נרחב פירושו שלא ניתן להוציא את אותו מטבעות הקריפטו. היא גם סייעה בהפצת מטבעות ועזרה לביטקוין לשרוד אתגרים רבים. היא סייעה לביטקוין למנוע שליטה ריכוזית במידע ולאפשר לכל מחזיקי המטבעות את היכולת להשתתף בקבלת ההחלטות.

כאשר עסקים בעלי אינטרסים ניסו לשנות את גודל הבלוק כדי לאפשר יותר עסקאות לכל בלוק, מפעילי צמתים בודדים ומפתחים התנגדו להצעה בחריפות. מה שהדגיש את החוסן המובנה של ביטקוין כמו גופים חזקים מבחינה כלכלית לא הצליחו לכפות את רצונם על הרשת.

קשור: מדריך: מה הם החלופות הטובות ביותר למטבע ביטקוין (BTC)

כיצד משפיעה עליית האינפלציה על מחירי הביטקוין?

מאז הקמתו, הערך המאוחסן בביטקוין עלה מהר יותר מאשר האינפלציה עצמה.

המשקיעים רואים בביטקוין כלי כדי לנצח את האינפלציה, אם כי המטרה של משקיעים בודדים עשויה להיות שונה כמו להזמין רווחים, להגדיל את עושרם או להשתמש בו כמאגר של ערך. כפי שמגלה העלייה המעריכית במחירי הביטקוין, הערך המאוחסן במטבע הקריפטוגרפי עלה מהר יותר מהאינפלציה עצמה. גם ב-2021 אשר הייתה שנה צנועה לביטקוין הנכס צמח מטבע הקריפטו ב-59.8%, נתון טוב בהרבה מהאינפלציה ברוב המדינות.

הגרף הבא מסביר את העלייה במחיר הביטקוין ליום מאוקטובר 2013 עד 16 במרץ 2022 בדולרים.

האם ביטקוין פועל כגדר נגד האינפלציה?

הסטטיסטיקה מגלה ביטקוין עבד בצורה נפלאה נגד האינפלציה, הרבה יותר טוב מאשר נכסים כגון זהב, נדל"ן ומניות.

כנכס, ביטקוין עובד בצורה מדהימה נגד האינפלציה ומנצח אותו בהפרש גדול, אם כי אתה צריך להיות זהיר לגבי גורמים זרים כמו הסביבה הרגולטורית. הסטטיסטיקה מגלה כי הסיכויים טובים בהרבה בעת אחסון ערך בביטקוין מאשר נכסים כמו זהב, נדל"ן, מניות ואחרים.

עוצמות בסיסיות כמו היצע מוגבל וביזור דוחפות את ביטקוין לעמדה ייחודית כנכס שיכול לשמור על האינפלציה בצד.

אנו לא יועצים פיננסים! יש לעשות מחקר עצמאי קודם לכן, מסחר והשקעה בקריפטו כרוך בסיכון רב!

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט🤑

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא