אילון מאסק תחת חקירה בעקבות ציוצים בטוויטר

הרגולטור האמריקאי אמר שיש לו את הסמכות החוקית לקחת את מאסק לבית המשפט על הציוצים האחרונים שלו.

רשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) אמרה כי היא חוקרת את מנכ"ל טסלה אילון מאסק על הציוצים שבהם הציע למכור 10% ממניות טסלה שלו. הרגולטור גם אמר שיש לו את הסמכות החוקית לקחת את מאסק לבית המשפט על הציוצים הקודמים שלו.

החקירה נחשפה ביום שלישי לאחר שהרשות לניירות ערך דחתה בקשה של מאסק לביטול הסכם מ-2018 שדרש שציוצים מסוימים יאושרו מראש על ידי עורך דין.

אילון מאסק צייץ ב-2018 וב-2021

הציוץ של מאסק ב-2018, שבו אמר שיהפוך את טסלה לפרטית אם מחיר המניה שלה יגיע ל-420 דולר, זכה לתגובה חריפה מצד ה-SEC על מניפולציה לכאורה בשוק המניות. מחיר המניה של טסלה זינק לאחר הציוץ, והגדיל את הונו האישי של מאסק.

מאסק שילם קנסות בסך 20 מיליון דולר לרשות לניירות ערך על הציוץ. הוא גם התפטר מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון של טסלה, והסכים לאישור מראש של חלק מהציוצים שלו.

בנובמבר 2021, מאסק פתח בסקר שנוי במחלוקת בטוויטר ששאל את עוקביו אם עליו למכור 10% מאחזקתו בטסלה. המהלך גרם למניית טלסה לצנוח, והזמין תביעות מצד מספר בעלי מניות. זה הסקר הזה שהרשות לניירות ערך חוקרת כרגע, דיווחה סוכנות הידיעות אסושייטד פרס.

ציוצי הקריפטו

מאסק צייץ באופן פעיל על קריפטו בשנתיים האחרונות. הציוץ שלו על דוג'קוין, בדצמבר 2020, שלח את המטבע "לירח", מספר פעמים הוא לקח את מטבע המם למיינסטרים.

הציוץ האחרון של מאסק, שהוא לא ימכור את אחזקות הקריפטו שלו, עורר גם הוא ראלי קצר. הציוצים שלו על ביטקוין עד 2021 עוררו גם תגובות חדות בשוק, מה שהפך אותו לדמות פופולרית בענף הקריפטו.

קשור: אילון מאסק: לא מתכנן למכור את מטבעות הביטקוין, אתריום או הדוג'קוין שלי

טסלה מחזיקה ביותר מ-1.5 מיליארד דולר בביטקוין, מעבר לאחזקותיו האישיות של מאסק, שאינן ידועות. החברה גם החלה לקבל – Doge כתשלום עבור חלק מהסחורה שלה.

אבל בעוד שהרשות לניירות ערך לא בחנה עד כה את הציוצים הקשורים לקריפטו של מנכ"ל טסלה, מה עשוי להשתנות ככל שהקריפטו נקנה יותר תחת הלחץ הרגולטורי שלו. בהתחשב בכך שמאסק מחזיק באופן אישי בביטקוין, אתריום ודוג'קוין, הרגולטור יכול לטעון למניפולציה בשוק.

גם הרגולציה על הקריפטו צפויה להחמיר בארצות הברית, לאחר שהנשיא ג'ו ביידן חתם החודש על צו נשיאותי המורה למספר סניפים בממשלה, כולל ה-SEC, להתמקד במרחב.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט🤑

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא