מהו מדד הפחד והחמדנות בענף הקריפטו?

למרות שקשה לצפות את התנועות העתידיות של נכסי קריפטו בדיוק של 100%, אינדיקטורים כמו מדד הפחד והחמדנות יכולים לעזור.

מה המשמעות של פחד קיצוני בקריפטו?

למרות שקשה לצפות את התנועות העתידיות של נכסי קריפטו בדיוק של 100%, אינדיקטורים כמו מדד הפחד ותאוות הבצע יכולים לעזור.

מדד הפחד והחמדנות של הקריפטו מייצר ערך יחיד בין 1 ל-100. אם הערך = 1, זה אומר ששוק הקריפטו ייפול מכיוון שאנשים חווים פחד גדול ומוכרים את אחזקותיהם.

מצד שני, מספר גבוה יותר של 100 פירושו שהשוק צפוי לתיקון, ואנשים חווים תאוות בצע גדולה (כלומר, קניית נכסים נוספים). אז, איך עובד מדד הפחד והחמדנות של הקריפטו?

(מדד) פחד קיצוני מתעורר כאשר ערך המדד נמצא בין 0 ל-24. מדד הנמצא מעל 24 ומתחת ל- 50 מייצג פחד, והערך של 50 פירושו ניטרליות בשוק. להיפך, תאוות בצע מתעוררת כאשר ערך המדד נמצא בין 51 ל -74; עם זאת, אם הערך עולה מעל 74, כגון 75 ומעלה, הוא מייצג תאוות בצע קיצונית.

הרגשות מניעים את שוק המטבעות הקריפטו. כאשר השוק עולה, אנשים הופכים חמדנים, וכתוצאה מכך הפחד מלהחמיץ פומו (FOMO). כמו כן, כאשר אנשים רואים מספרים אדומים, הם לעתים קרובות ימכרו את המטבעות שלהם כתגובה אימפולסיבית.

כיצד מחושב מדד הפחד והחמדנות של הקריפטו?

איתותים שונים של פחד בקריפטו ותאוות בצע המשפיעים על התנהגות הסוחרים והמשקיעים כוללים מגמות של גוגל, סקרים, מומנטום שוק, דומיננטיות בשוק, מדיה חברתית ותנודתיות בשווקים.

כדי לקבוע כמה תאוות בצע היא מגמה בשוק, יש לבחון ביטויי חיפוש מגמתיים. לדוגמה, נפח גבוה של חיפושים הקשורים לביטקוין פירושו רמה גבוהה של תאוות בצע בקרב משקיעים. גורם זה מהווה 10% מערך המדד. מבחינה היסטורית, עליות בחיפושים ספציפיים לביטקוין בגוגל קורלו קשר עם תנודתיות קיצונית במחירי הקריפטו.

כדי לחשב את המספר בכל יום, מדד הפחד ותאוות הבצע של ביטקוין לוקחת בחשבון מספר גורמים נוספים, כגון סקרים, המהווים 15% מערך המדד. סקרים עם משתתפים של מעל 2000 גם כן מעלים את ערך המדד, המציין את נוכחותם של משקיעים חמדנים.

תנופת השוק מתייחסת ליכולת השוק לשמור על מגמת מחירים ארוכת טווח ומהווה 25% מערך המדד. מה שבוחן את הבריאות והכיוון של השוק. צד החמדנות של המדד לוקח בחשבון את המומנטום.

הדומיננטיות בוחנת את הדומיננטיות בשוק המטבעות הדיגיטליים בתעשיית הקריפטו הכוללת. לדוגמה, ככל שהדומיננטיות של ביטקוין גדולה יותר, כך קיימים פחות אלטרנטיבות קריפטו. עם זאת, ירידה בדומיננטיות של ביטקוין מרמזת על הגדלת תאוות הבצע ומהווה 10% מהמדד.

אין פלא שלמדיה החברתית יש השפעה של 15% על מדד הפחד כי הוא כרגע אחד ההיבטים המשמעותיים ביותר בחיינו. בצד החמדן של הספקטרום, היבטים כמו האשטאגים, מעורבות, נושאים ואזכורים בכמה רשתות מדיה חברתית נחשבים.

רבע חלק (כלומר, 25%) מהמדד מורכב מתנודתיות בשווקים. הוא בוחן את המחיר הנוכחי של מטבע קריפטוגרפי (כמו מחיר הביטקוין) ומשווה אותו לתנועות המחירים האחרונות ב-30-90 הימים האחרונים כדי לקבוע עד כמה השוק תנודתי. במדד, התנודתיות משמשת כאינדיקטור פחד.

איך אנשים סוחרים בפחד ותאוות בצע?

מדד הפחד והחמדנות של הקריפטו משמש יותר כאינדיקטור יומי מאשר ככלי למסחר ארוך טווח.

שימוש במדד כאינדיקטור מגמה יעזור לך להשקיע בקריפטו בתבונה. לדוגמה, כאשר הערך של מדד הפחד ותאוות הבצע נמוך, זה עשוי לרמוז כי מחיר מטבע הקריפטו יעלה, ואתה יכול להחליט אם אתה רוצה לקנות, להחזיק או למכור. בדרך כלל, עליית מחירים פירושה שזה זמן טוב למכור.

עם זאת, כאשר ערך המדד גבוה, זה עשוי להצביע על כך שמחיר מטבע הקריפטו יירד בקרוב ויייצג זמן טוב לקנות. לכן, הסנטימנט במטבעות הקריפטו ינהגו בראלי המחיר או בשפל אשר יתרחש בשוק.

כאשר המדד נכנס לאזור של חרדה גדולה, הוא נוטה להתהפך. זוהי הנקודה שבה הפחד הופך לאינדיקציות הראשונות לתאוות בצע לפני שהוא מתפוצץ לתאוות בצע מלאה.

מדד הפחד ותאוות הבצע של מטבעות הקריפטו מסייע למעקב אחר שינויים בסנטימנט השוק. לדוגמה, תנודות גדולות בשוק עשויות לתת לך הזדמנות להיכנס או לצאת לפני ששאר השוק ילך בעקבותיו.

המדד אינו פועל היטב לניתוח ארוך טווח של תקופות שוק הקריפטו. במקום זאת, ישנם סיבובים חוזרים ונשנים של פחד ותאוות בצע בתוך שוק שורי או דובי לטווח ארוך. עם זאת, סוחרי סווינג ייהנו מתנועת שוק זו. אסטרטגיה ספקולטיבית שבה משקיעים קונים ומחזיקים בנכסים כדי להרוויח מתנועות השוק הצפויות נקראת מסחר תנודתי.

האם מדד הפחד ותאוות הבצע מספק תובנות אמינות לגבי המחיר העתידי של המטבע הקריפטוגרפי?

מדד הפחד ותאוות הבצע עוסק רק בניתוח הסנטימנט; ניתוחים טכניים ויסודיים אינם מושפעים מרגשותיהם של משתתפי השוק ולכן, הם השיטות המועדפות יותר לחיזוי תנועת שוק.

אם אתה משקיע לטווח ארוך ואתה מסתמך על מדד הפחד והחמדנות של הקריפטו, אתה עלול לפספס עצרות מחירים משמעותיות. מצד שני, מדד הפחד ותאוות הבצע הוא כלי בעל ערך לסוחר יום שמשחק פוזיציות קנייה ומכירה שונות תוך זמן קצר.

אם בחרת להיות סוחר יום (בהתבסס על מדד הפחד ותאוות הבצע), עליך גם להיות מודע לכך שכל הכנסה ממסחר בקריפטו כפופה למס רווחי ההון (לטווח קצר).

אתה סוחר בסיסי, ואתה רוצה להשתמש במדד הפחד ותאוות הבצע כדי להנחות את החלטות ההשקעה שלך; לאחר מכן, אתה עלול בסופו של דבר לאבד את הכסף שלך כי המדד מתאים לסוחרים טכניים.

למרות שמדד הפחד ותאוות הבצע מספק תובנות על מצב שוק הקריפטו בדיוק ברגע שהוא מתאר, סוחרים או משקיעים בודדים צריכים לעשות את המחקר שלהם לגבי הכלים המתאימים למטרות ההשקעה שלהם.

קשור: מה זה סטייקינג בקריפטו (Staking) וכיצד לבחור את המטבעות הטובים ביותר להכנסה פסיבית

כיצד לאזן בין תאוות בצע ופחד על מנת להפוך סוחר מוצלח

הורדת גדלי המסחר שלך, תוכנית מסחר, הקלטת יומן מסחר ולמידה מאחרים יצילו אותך מהשפעת פחד קיצוני או תאוות בצע קיצונית.

תנודות מחירים בולטות פחות בעסקאות בולטות (או גדולות) מה שהופך עסקאות גדולות למלחיצות יותר. לכן, חשוב להפחית את גודל המסחר שלך כדי לאזן את הרגשות שלך ואת החלטות המסחר.

לאחר תוכנית מסחר ברורה היא הדרך להפוך לסוחר מוצלח. ללא תוכנית, אפשר להסתכן באובדן הכסף בגלל מינוף יתר של תיק נכסי הקריפטו שלך.

הקלטת פעילויות מסחר כדי להבין מה עובד בשבילך או להיפך עוזרת לך לקבל החלטות רציונליות. יומן המסחר עוזר לך ללמוד מהטעויות שלך, וכן, בפועל עושה אחד מושלם!

זהו דבר חיוני על מנת לנתח את פעילויות המסחר ולרשום בכתב עת כדי להבין ולהפוך לפרודוקטיבי יותר. שמור את הרגשות שלך בצד תוך כדי כך, אם אתה רוצה להיות סוחר מוצלח.

למד מעמיתיך או ממשקיעים מצליחים כמו וורן באפט. אך ודא כי אתה נמנע אסטרטגיית הרועים כפי שהוא ישפיע על הרגשות שלך, ואתה עלול לאבד את הכסף שלך.

באפשרותך גם לקרוא דוחות שפורסמו על ידי מקורות אמינים כגון קוינבייס או פייפאל כדי לשפר את הידע שלך על השוק. לדוגמה, קוינבייס שולחת התראות מעת לעת על ירידות מחירים או עליות מחירים, שעשויות לסייע לך בקבלת החלטות השקעה.

אנו לא יועצים פיננסים! יש לעשות מחקר עצמאי קודם לכן, מסחר והשקעה בקריפטו כרוך בסיכון רב!

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Scroll to Top