מחקר חדש: נפח עסקאות רשת הביטקוין עולה על אמריקן אקספרס

דו"ח NYDIG שנערך לאחרונה מצא כי ביטקוין ייצר יותר נפח עסקאות ברבעון הראשון של 2021 מאשר "כל רשתות כרטיסי האשראי המשולבות במשך כל השנה"

דו"ח NYDIG שנערך לאחרונה מצא כי מטבע הקריפטו המוביל ביטקוין קיבל יותר נפח עסקאות ברבעון הראשון של 2021 מאשר "כל רשתות כרטיסי האשראי המשולבות במשך כל השנה" אשר כללו עסקאות פנים-רשתיות.

מחקר חדש מצא כי נפח העסקאות השנתי ברשת הביטקוין עלה עלה על כמה רשתות כרטיסים ידועות, כגון אמריקן אקספרס (AmEx) ו- דיסקובר, במהלך 2021.

בדו"ח של שבועון המחקר NYDIG מ-29 בינואר נכתב כי ביטקוין עיבד תשלומים בשווי 3 טריליון דולר במהלך 2021, מה שמציב אותו מעל רשתות כרטיסי האשראי הפופולריות אמריקן אקספרס (1.3 טריליון דולר) ו- דיסקובר (0.5 טריליון דולר).

ביטקוין
חדשות קריפטו – מקור NYDIG

מחברי הדו"ח, מנהל המחקר הגלובלי של NYDIG גרג סיפולארו ואנליסט המחקר איתן קוצ'אב, מצאו גם הם כי רשת הביטקוין יישבה נפח עסקאות גדול יותר ברבעון הראשון של 2021 מאשר "כל רשתות כרטיסי האשראי המשולבות במשך כל השנה".

"זוהי צמיחה מדהימה, לדעתנו, עבור רשת תשלומים שזה עתה יום הולדתה ה-13", כתבו. אמריקן אקספרס הנפיקה את הכרטיס הראשון שלה בשנת 1958, ו-דיסקובר בשנת 1985.

עם זאת, לרשת הביטקוין עדיין יש דרך לעבור לפני שתדביק את הפער עם ויזה ומאסטרקארד, שעיבדו 13.5 טריליון דולר ו-7.7 טריליון דולר בעסקאות, בהתאמה.

כמו כן יש לציין כי המחקר בדק רק את הערך של נפח העסקאות בדולר , ולא את מספר העסקאות בפועל. לכן, סביר להניח שרוב העסקאות של BTC היו פשוט משתמשים רוכשים, מחליפים ומוכרים את מטבע ה- BTC שלהם במקום להשתמש בו כדי לשלם עבור כל דבר.

בעוד שהצמיחה של ביטקוין בהיקף העסקאות לא תמיד הייתה ליניארית משנה לשנה, צ'יפטרו וקושאב אמרו כי הוא "עמד בקצב ענקי כאשר מסתכלים על שיעורי צמיחה שנתיים המורכבים ל-5 שנים".

"בסוף 2021, נפחי העסקאות גדלו בכמעט 100% בשנה ב-5 השנים האחרונות".

עסקאות ביטקוין
חדשות קריפטו – מקור NYDIG

בנובמבר 2021, דו"ח של Blockdata העריך כי רשת הביטקוין עשויה להתאים לערך הדולרי המועבר ברשת של מאסטרקארד כבר בשנת 2026. עוד נמצא כי רשת הביטקוין כבר מעבדת נפח גדול יותר לפי ערך דולרי מאשר הענקית פייפאל.

קשור: גוגל פיי מעסיקה מנהלים מפייפאל כדי לעמוד בראש ענף תשלומי הקריפטו

על פי הדו"ח, רשת הביטקוין עיבדה כ-489 מיליארד דולר ברבעון ב-2021, גבוה מ-302 מיליארד דולר של פייפאל.

המדד של נפחי עסקאות ביטקוין אינו מדווח על הנפח הגולמי של עסקאות בבלוקצ'יין, אלא "מסתמך על ניתוח סטטיסטי של ספקי נתונים (כגון Glassnode) כדי להסיר עסקאות ללא תוכן כלכלי".

הדוח כולל "תנועות פנים", שהן עסקאות בין כתובות באותו ארנק או בבעלות אותו ארגון. לדוגמה, הדבר עשוי לחול על בורסת קריפטו שמעבירה לעתים קרובות ביטקוין בין כתובות שונות. אז במילים אחרות – אולי צריך לקחת את הנתון של 3 טריליון דולר עם קמצוץ מלח.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט🤑

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא