ויטליק מציע מבנה עמלות חדש לגז האתריום

חישוב מחירי גז שונים עבור שימוש שונה במשאבים עשוי לייעל את מבנה העמלות הנוכחי עבור אתריום לפי בוטרין.

מייסד שותף של אתריום, ויטליק בוטרין, שם שוב את כובע המהנדס בניסיון לשפר את מבנה העמלות הנוכחי עבור הרשת.

ההצעה שכותרתה "EIP-1559 רב ממדי" פורסמה בפוסט בבלוג ב -5 בינואר שבו בוטרין ציין כי משאבים שונים במכונה הווירטואלית לאתריום (EVM) יש דרישות שונות במונחים של שימוש בגז.

הוא הוסיף כי ישנם מגבלות שונות לקיבולת "burst" לטווח קצר, בניגוד לקיבולת "מתמשכת" בתוך ה-EVM, תוך ציטוט דוגמאות לאחסון נתוני הבלוקים, אחסון נתונים של עדים ושינויים בגודל העסקה.

"התוכנית שיש לנו היום, שבה כל המשאבים משולבים יחד למשאב רב-ממדי אחד ('גז'), עושה עבודה גרועה בטיפול בהבדלים האלה".

הבעיה היא כי תיעול כל המשאבים השונים לתוך אחד מוביל "עלויות גז תת-אופטימליות מאוד" כאשר מגבלות אלה אינן מיושרים, הוא הוסיף.

בוטרין תיאר את השינויים המוצעים המורכבים למדי שלו עם הרבה מתמטיקה טכנית, אבל על קצה המזלג, ההצעה הציעה שני פתרונות פוטנציאליים באמצעות תמחור "רב ממדי".

האפשרות הראשונה תחשב את עלות הגז עבור משאבים כגון נתוני שיחה ואחסון על-ידי חלוקת עמלת הבסיס עבור כל יחידת משאב לפי דמי הבסיס הכוללים. עמלת הבסיס היא עמלת רשת קבועה לכל בלוק הכלולה באלגוריתם EIP-1559.

האפשרות השנייה המורכבת יותר מגדירה עמלת בסיס לשימוש במשאבים אך כוללת מגבלות פרץ על כל משאב. יהיו גם "עמלות עדיפות" המוגדרות כאחוז ומחושבות על ידי הכפלת האחוז בדמי הבסיס.

הוא ציין כי החיסרון במבנה העמלות הרב-ממדיות הוא ש"בוני בלוקים לא יוכלו פשוט לקבל עסקאות בסדר גבוה עד נמוך של עמלה לגז". הם יצטרכו לאזן את הממדים ולפתור בעיות מתמטיות נוספות.

קשור: מייסד אתריום ויטליק בוטרין: בדרך לסיום ETH 2

נותר לראות אם ההצעה תעבור מכיוון שהעדיפות כרגע היא השדרוג הגדול הבא. רשת אתריום מתכוננת כעת ל"מיזוג", אשר יעגן את הבלוקצ'יין של אתריום עם שרשרת ביקון ויסתיים למעשה בהוכחת עבודה. הבדיקות כבר מתבצעות ברשת הבדיקה של Kintsugi ופריסה מלאה צפויה ברבעון הראשון של השנה.

EIP-1559 נפרס באוגוסט כחלק מהשדרוג בלונדון כדי לשרוף חלק מעמלות העסקה כדי להפוך את תמחור הגז לצפוי יותר. מאז שהוא עלה לאוויר, 1.36 מיליון אתריום ETH שווה כ $4.7 מיליארד במחירים הנוכחיים נהרס על פי אתר המעקב כוויות .

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט🤑

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא