בפרק פודקאסט של "Bankless" שנמשך שעתיים, המייסד השותף של אתריום דיבר על תוכניותיו לגרום לאתריום 2 להצליח.
ויטליק בוטרין ליווה את המאזינים בדרך בת חמישה חלקים בפודקאסט האחרון של Bankless, שם הוא התווה את הצעדים הדרושים לאתריום כדי לשרוד ולשגשג.
על מנת להשיג מדרגיות וביזור אולטימטיביים, בוטרין טען כי אתריום צריך להיות זריז וקל יותר במונחים של נתוני בלוקצ'יין, כך שיותר אנשים יוכלו לנהל ולהשתמש בהם.
בתחילת דצמבר, בוטרין גם פרסם מאמר שכותרתו "Endgame" שבו הוא טען כי כל בלוקצ'יין יתכנסו בסופו של דבר בעתיד, תוך פירוט הכלים שיאפשרו אימות חסימה שאמור לקרות בצורה מבוזרת אשר עמיד לצנזורה.
הצעד הראשון נקרא המיזוג, בהתייחסו למעבר המלא מהוכחת עבודה להוכחת יתד, שיתרחש במחצית הראשונה של 2022. חלק שני, המכונה נחשול, אשר מתכנן לתת לאתריום מדרגיות מוגברת, רוחב פס מסיבי ותפוקה, במיוחד על zk-סיכומים. המיזוג והגל הם השדרוגים החשובים ביותר, לדברי בוטרין, לבניית רשת האתריום.
כאשר התבקש להעריך את ההתקדמות של אתריום שנעשתה עד כה בשש השנים האחרונות, בוטרין טען כי "אנחנו 50% מהדרך לשם" הודות להשקת רשת ביקון, מזלג קשה בלונדון ואפילו עליית NFTs. אבל יש עוד דרך ארוכה.
ברגע שהמיזוג והזינוק יקרו, ויהיה יישום מלא, אז זה כביכול יהיה 80% שלם. מפת הדרכים, אשר מוערך לקחת עוד שש שנים על מנת להשלים, יוביל 100% אופטימיזציה, לפי בוטרין.
השלבים הבאים כוללים את הסף, המאפשר שיותר משתמשים יפעילו צמתים בעצם "דמוקרטיזציה של גישה למספר הרחב ביותר של משתתפים האפשריים לכל אחד וכל מי שרוצה לאמת את תוקף השרשרת", אמר ויטליק. בעקבות הסף, הם שלבי הטיהור וההתבזבזות, המתייחסים לחיסול נתונים היסטוריים ולתוספת שדרוגים שונים, בהתאמה.
בוטרין סיכם את התרחיש האידיאלי שלו עבור Eth 2 שאינו מקריב ביזור עבור מדרגיות:
"להשאיר את העבר מאחור וליצור אתריום שלמעשה הופך לפשוט יותר עם הזמן."
ויטליק בוטרין הודה כי אתריום היא "עדיין לא מערכת שכבה אחת אשר מוכנה לאימוץ המוני ישיר", תוך חזרה על הצורך בפתרונות קנה מידה של שכבה-2 ודמי עסקה מופחתים. עם זאת, הוא מציין את ההתקדמות "המדהימה" שראתה את'ריום בשכבות-2 בשנה האחרונה ואת הקהילה שמאחוריה ש"מוכנה להמשיך להילחם על כך".
קשור: סולנה מאיימת להעיף את הדומיננטיות של אתריום בענף ה-NFT
בנוסף למדרגיות, נושא נוסף שבוטרין הדגיש הוא האבטחה ואמצעי הבטיחות סביב השדרוגים. הוא השווה את בניית הבלוקצ'יין לפיתוח עיר. בדיוק כפי שהמשטרה והצבא פועלים כדי להגן על עירם או מדינתם, כך משתמשי בלוקצ'יין פועלים כמאבטחים הצופים בתוקפים. וככל שהערים מתרחבות או בלוקים מתווספים לשרשרת, כך יש צורך ביותר אבטחה.
נכון לעכשיו, אתריום פועל על כ 2.6 מגה בייט לשנייה של נתוני בלוקצ'יין, לפי בוטרין. הוא טען כי ברגע שלאתריום יהיה את היכולת להוסיף רוחב פס נוסף ולהגדיל את בסיס המשתמשים, "כך יותר מגנים יוכלו להפעיל צמתים ולוודא שהכל הולך בסדר".
אתריום עומד כמטבע הקריפטו השני בגודלו בעולם במונחי שווי שוק, על 454 מיליארד דולר בעת הפרסום, מה שהופך את המסע של הפרויקט לאחד "ההימורים הגדולים". להלן עותק של מפת הדרכים שבוטרין פרסם בטוויטר בחודש שעבר.
Happy birthday beacon chain!
— vitalik.eth (@VitalikButerin) December 2, 2021
Here's an updated roadmap diagram for where Ethereum protocol development is at and what's coming in what order.
(I'm sure this is missing a lot, as all diagrams are, but it covers a lot of the important stuff!) pic.twitter.com/puWP7hwDlx


