הדומיננטיות של מטבע ביטקוין נופלת מתחת ל-40%

בעוד מבקרי ביטקוין טוענים כי משמעות הדבר היא כי ביטקוין מאבד את היתרון התחרותי הראשון שלו, אחרים צופים את "עונת האלטים" ממש מעבר לפינה, או אולי אפילו כבר בעיצומה.

הדומיננטיות בשוק הביטקוין המשיכה לרדת, ונרשמה השבוע מתחת ל-40%. זה קרוב מאוד לשפל של כל הזמנים של 36.7% בינואר 2018, על פי נתוני אתר TradingView.

הדומיננטיות בשוק הביטקוין מתייחסת ליחס בין שווי השוק של BTC לבין שווי שוק הקריפטו הכולל.

זו לא הפעם הראשונה שהדומיננטיות שלו דעכה ב-2021. בחודש מאי דווח כי מטבע ביטקוין צלל כדי לייצג רק 40.3% מההון הכולל של נכסי מטבעות הקריפטו, לפי אתר CoinMarketCap, והיא התקרבה שוב לאותה רמה בספטמבר.

מבקר הביטקוין ויו"ר יורופק, פיטר שיף, צייץ בטוויטר על האירוע ביום רביעי, ואמר כי הדבר מעיד על כך ש-BTC "מאבד את היתרון התחרותי הראשון שלו".

מחקר שפורסם על ידי TradingPlatforms ביום שני קבע כי הנתונים עשויים לאותת על "עונת אלטים" נכנסת. בשבע השנים האחרונות, הדומיננטיות בשוק האלטים גדלה פי שלושה מ-21% ב-2014 לסביבות 60% החודש.

הדומיננטיות בשוק של את'ריום (ETH) ממשיכה לשבת מעל 20% בכמעט 500 מיליארד דולר. בשנה האחרונה, הדומיננטיות בשוק של אתריום ETH הוכפלה מ-10%.

בציוץ ביום שישי טען אנליסט הקריפטו אלטקוין שרפ'ה כי "עונת האלטים" כבר בעיצומה במשך שנה שלמה. הם התייחסו לגרף העוקב אחר הדומיננטיות של ביטקוין בשוק, מה שמצביע על כך שמגמת הירידה עשויה להימשך.

נותר לראות אם השקעות מוסדיות יסייעו לשים תמיכה מתחת למדד הדומיננטיות. בראיון ביום שלישי ל-CNBC, ראש מחלקת תובנות שוק של ג'נסיס, נואל אצ'יסון, אמרה כי היא יכולה לראות "סימנים חזקים" לצמיחה בהשקעות הקריפטו המוסדיות המואצת במהלך 2022.

קשור: האם ביטקוין יגיע ל-100 אלף דולר?

לדבריה, כמות הצמיחה בהשקעות המוסדיות במרחב הקריפטו ב-12 החודשים האחרונים "הייתה מדהימה".

באוקטובר, אנליסטים מענקית הבנקאות הבינלאומית JPMorgan הצהירו כי הראלי ב-BTC באותה תקופה היה מונע על ידי התיאבון המוגבר של משקיעים מוסדיים. הם טענו כי "נראה שהמשקיעים המוסדיים חוזרים לביטקוין, אולי רואים בו גידור אינפלציה טוב יותר מזהב".

על פי נתוני Glassnode, למרות ההיצע לטווח קצר של הביטקוין ירד ב -32%, מחזיקים לטווח ארוך הוסיפו 16% לקופות שלהם במהלך 2021.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט🤑

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא