מהו הפסל היקר ביותר בעולם? הרשימה המלאה

אם יש תחום אחד של אמנות בעולם ששמר על הפופולריות שלו מאז שחר הציוויליזציה – היא אמנות הפיסול! מהו הפסל היקר ביותר בעולם? הרשימה המלאה:

אם יש תחום אחד של אמנות בעולם ששמר על הפופולריות שלו מאז שחר הציוויליזציה – היא אמנות הפיסול! ובעוד שאנו שומעים לעתים קרובות על ציורים של אמנים מוכרים שנמכרים במיליוני דולרים, אנחנו לא שומעים כל כך הרבה על פסלים שנמכרים. אז הנה רשימה של 10 הפסלים היקרים ביותר שנמכרו אי פעם! אז מהו הפסל היקר ביותר בעולם?

1. "האיש המצביע" מאת אלברטו ג'קומטי

L' Homme au doigt או בשמו "איש המצביע", הפך לפסל היקר ביותר בעולם שנמכר אי פעם כאשר אספן אמנות פרטי קנה אותו במחיר ענקי של 141.3 מיליון דולר במאי שנת 2015. פסל הברונזה מ-1947 נחשב לפסל השוויצרי של האמן אלברטו ג'קומטי כ"פסל האיקוני והמלהיב ביותר". המגיע לגבוה של 5 מטרים 10 אינץ.

מהו הפסל היקר ביותר בעולם? הרשימה המלאה
(מקור תמונה: ויקיפדיה)

קשור: 20 הציורים היקרים ביותר בעולם

2. איש מהלך מאת אלברטו ג'קומטי

הפסל של האמן ג'קומטי משנת 1961, פסל ברונזה צירי, L'Homme qui marche I, של אדם מהלך נקנה על ידי הפילנטרופ הברזילאי והבעלים של לילי ספרא, עבור סכום "צנוע" של 104.3 מיליון בפברואר בשנת 2010. פסל זה אפילו מופיע בשטר של 100 פרנק השוויצרי! ג'קומטי, שנחשב למאסטרו באמנות המודרנית העכשווית, הוא הפסל היחיד שיצירותיו נמכרו ביותר מ 100 מיליון דולר.

(מקור תמונה: שמאל – aestheticreflectionsofart.blogspot.in; ימין – currencyguide.eu)

קשור: הרהיט של העשירים – פסנתר כנף הכי יקר בעולם

3. Tête מאת אמדאו מודיגליאני

השלישי ברשימת הפסל היקר בעולם: פיסול מדהים מעשה אמנות של גילוף, הפסל האיטלקי אמדאו מודיגליאני מגולף בעבודת יד Tête מגוש אחד של אבן גיר. הוא נמכר תמורת סכום אדיר של 59.5 מיליון דולר לאספן אמנות פרטי בשנת 2010. עם השראות אפריקאיות, הפסל מתאר אישה עם שיער אסוף גב ומסכה שבטית, בדמות של אל עתיק.

(מקור תמונה: bloomberg.com)

4. כלב בלון (כתום) מאת ג'ף קונס

ג'ף קונס ידוע בהכנת פסלי אמנות גדולים בדמויות של חפצים בנאליים, יומיומיים. עם תג מחיר של 58.4 מיליון דולרכלב בדמות הבלון של האמן המוכשר ג'ף קונס הוא הגדול ביותר שבו כל פסל של אמן חי נמכר אי פעם! כלב הבלון בצבע הכתום הוא אחד משישה כלבים העשויים מפלדת אל-חלד מלוטשת בצבעים מגוונים.

(מקור תמונה: widewalls.ch)

קשור: תחביב רק לעשירים בלבד? הסוס הכי יקר בעולם

5. לביאה Guennol מאת אמן לא ידוע

הפסל המיוחד הזה התגלה ליד בגדד, עיראק, לביאה בשם "Guennol" הוא פסל עתיק בן כמה אלפי שנים. פסל עשוי אבן גיר מסופוטמי זה מתאר לביאה אנתרופומורפית – אישה עם גוף שרירי במיוחד. היא תוארה על ידי סותבי'ס כ"אחת מעבודות המופת הידועות האחרונות משחר הציוויליזציה שנותרה בידיים של אספן פרטי". בשנת 2007, הוא נמכר לאספן עשיר תמורת 57.2 מיליון דולר, מה שהופך אותו לפסל העתיק היקר ביותר בעולם שנמכר אי פעם.

(מקור תמונה: ויקיפדיה)

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט🤑

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא