11 שיטות לשיפור הזיכרון

האם באמת ניתן לשפר את הזיכרון שלך? אם אי פעם מצאת את עצמך שוכח היכן השארת את המפתחות של הרכב? כנראה שהיית רוצה שהזיכרון שלך היה קצת יותר טוב. 11 שיטות לשיפור הזיכרון:

האם באמת ניתן לשפר את הזיכרון שלך? אם אי פעם מצאת את עצמך שוכחת היכן השארת את המפתחות שלך או מחפש טפסים של בדיקות חשובות, כנראה שהיית רוצה שהזיכרון שלך היה קצת יותר טוב. למרבה המזל, יש הרבה דברים שאתה יכול לעשות כדי לשפר את הזיכרון שלך .

ברור ששימוש במערכת תזכורות כלשהי יכולה לעזור. הגדרת לוח שנה מקוון ששולחת תזכורות לטלפון הנייד שלך עוזרת לך לעקוב אחר כל אותם פגישות. יצירת רשימות מטלות יומיות יכולה להבטיח שלא תשכח משימות חשובות שצריך לסיים.

אבל מה עם כל המידע החשוב שאתה צריך בכדי לשפר את הזיכרון לטווח הארוך ? זה ידרוש מאמץ ואפילו כרוך בצביעה או בשינוי דרמטי של שגרת הלימוד הרגילה שלך, אך ישנן מספר אסטרטגיות בהן תוכל להשתמש כדי להפיק יותר מהזיכרון שלך.

לפני הבחינה הגדולה הבאה שלך, הקפד לבדוק כמה מהטכניקות המנוסות והבדיקות הללו לשיפור הזיכרון. 11 אסטרטגיות מוכחות מחקריות אלו יכולות לשפר ביעילות את הזיכרון, לשפר את הזכרון ולהגביר את שמירת המידע שבראשך.

1.תשומת לב

11 שיטות לשיפור הזיכרון
Photo by Negative Space on Pexels.com

תשומת הלב היא אחד המרכיבים העיקריים לשיפר הזיכרון. על מנת שמידע יעבור מהזיכרון לטווח הקצר לזיכרון לטווח הארוך שלך, עליך להקפיד על מידע זה באופן פעיל. נסה ללמוד במקום נטול הסחות דעת כמו טלוויזיה, מוזיקה ודברים אחרים.

היפטרות מהסחות דעת עשויה להיות אתגר לא קטן, במיוחד אם אתה מוקף בשותפים לחדר רועש או ילדים משחקים.

הקדיש פרק זמן קצר להתבודדות.

בקש מחבריך לחדר לתת לך מקום או בקש מבת זוגתך לקחת את הילדים לשעה כדי שתוכל להתמקד בעבודה שלך.

2.הימנע מעומס יתר

11 שיטות לשיפור הזיכרון
Photo by Oladimeji Ajegbile on Pexels.com

לימוד חומרים לאורך מספר מפגשים מקנה לך את הזמן הדרוש לך לעיבוד מידע כבד. מחקרים הראו ברציפות כי סטודנטים שלומדים באופן קבוע זוכרים את החומר בצורה טובה בהרבה מאלה שלומדים את כל לימודיהם במפגש מרתון אחד. 

קשור: מהי הפסיכולוגיה של כוח רצון ושל שליטה עצמית

3.מבנה וארגון

חוקרים מצאו כי מידע מסודר בזיכרון באשכולות קשורים. 

  תוכלו לנצל זאת על ידי מבנה וארגון של החומרים שאתם לומדים. נסה לקבץ מושגים ומונחים דומים יחד, או קבע מתווה של ההערות והקריאות שלך בספרי הלימוד כדי לעזור למושגים הקשורים לקבוצה.

4.השתמש בכלים כמו דף ממו

מכשירים ממנוניים הם טכניקה המשמשת לעיתים קרובות את התלמידים כדי לזכור. דף ממו הוא פשוט דרך לזכור מידע. לדוגמה, אתה יכול לשייך מונח שאתה צריך לזכור לפריט משותף שאתה מכיר היטב. המנומוניקות הטובות ביותר הן אלה המשתמשים בדימויים חיוביים, הומור או חידוש.

צרו חריזה, שיר או בדיחה כדי לעזור לזכור קטע של מידע ספציפי.

5.מונח מפתח

עוד דרך מצויינת לשיפר הזיכרון – כדי לזכור מידע, עליך לקודד את מה שאתה לומד לזיכרון לטווח הארוך. אחת מטכניקות הקידוד היעילות ביותר ידועה כחזרות משוכללת.

דוגמה לטכניקה זו תהיה לקרוא את ההגדרה של מונח מפתח, ללמוד את ההגדרה של מונח זה ואז לקרוא תיאור מפורט יותר של משמעות המונח הזה. לאחר שתחזור על תהליך זה מספר פעמים, בטח תשימו לב שלזכור את המידע הרבה יותר קל.

6.דמיינו מושגים

אנשים רבים מרוויחים רבות מהמחשת המידע שהם לומדים. שימו לב לצילומים, תרשימים וגרפיקה אחרת בספרי הלימוד שלכם. אם אין לך רמזים חזותיים לעזור, נסה ליצור משלך. צייר תרשימים או דמויות בשולי הערות שלך או השתמש במדגישים או עטים בצבעים שונים כדי לקבץ רעיונות קשורים בחומרי הלימוד הכתובים שלך.

לפעמים אפילו הכנת כרטיסי פלאש במונחים שונים שעליך לזכור יכולה לעזור למלט במידע שלך.

7.קשר מידע חדש לדברים שאתה כבר יודע

כשאתה לומד חומר לא מוכר, קח את הזמן לחשוב כיצד מידע זה קשור למה שאתה כבר יודע. על ידי יצירת קשרים בין רעיונות חדשים לזיכרונות שקיימים בעבר , אתה יכול להגדיל באופן דרמטי את הסבירות לזכור את המידע שנלמד לאחרונה.

קשור: 20 טריקים פסיכולוגיים שיעבדו על כל אחד 99% מהזמן

8.קרא בקול

מחקרים שפורסמו בשנת 2017 מציעים כי חומרי קריאה בקול רם משפרים משמעותית את הזיכרון שלך מהחומר.   מחנכים ופסיכולוגים גילו גם שלדעת התלמידים ללמד אחרים מושגים חדשים משפר את ההבנה והזכירה.

השתמש בגישה זו בלימודים שלך על ידי הוראת מושגים ומידע חדשים לחבר או שותף ללימודים.

9.שימו לב במיוחד למידע קשה

עוד דרך מעולה לשיפר הזיכרון – האם שמתם לב איך לפעמים קל יותר לזכור מידע בתחילת פרק או בסוף? חוקרים גילו כי סדר המידע יכול למלא תפקיד בזיכרון, המכונה אפקט המיקום הסדרתי. 

למרות שיכול להיות קשה לזכור מידע באמצע, אתה יכול להתגבר על בעיה זו על ידי הקדשת זמן נוסף לחזרה על מידע זה. אסטרטגיה נוספת היא לנסות לארגן מחדש את מה שלמדת כך שיהיה קל יותר לזכור. כשאתה נתקל במושג קשה במיוחד, הקדש זמן נוסף לשינון המידע.

10.שנה את שגרת הלימוד שלך

דרך נהדרת נוספת לשיפר הזיכרון היא לשנות מדי פעם את שגרת הלימוד שלך. אם אתם מורגלים ללמוד במקום אחד ספציפי, נסו לעבור למקום אחר במהלך הפגישה הבאה שלכם. אם אתה לומד בערב, נסה להקדיש כמה דקות בכל בוקר לסקירת המידע שלמדת בלילה הקודם.

על ידי הוספת אלמנט של חידוש למפגשי הלימוד שלך, אתה יכול להגדיל את האפקטיביות של מאמציך ולשפר משמעותית את ההיזכרות שלך לטווח הארוך.

11.שינה טובה

חוקרים ידעו זה מכבר ששינה חשובה לזיכרון ולמידה. מחקרים הראו שתנומה קלה אחרי שלמדת משהו חדש יכולה למעשה לעזור לך ללמוד מהר יותר ולזכור טוב יותר.

למעשה, מחקר אחד שפורסם בשנת 2014 מצא ששינה לאחר לימוד חומרים חדשים למעשה מובילה לשינויים גופניים במוח. עכברים חסרי שינה חוו צמיחה דנדריטית פחות בעקבות משימת למידה לעומת עכברים שנחו היטב. 

אז בפעם הבאה שאתה מתאמץ ללמוד מידע חדש, שקול לישון טוב בלילה לאחר הלימודים.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט🤑

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא