4 תרגילים – איך לנצל יותר אחוזים מהמוח ואיך לשפר את הזיכרון

למרות שידוע לכולנו שצריך להתעמל על גופך, האם ידעת שחשוב גם להתאמן על המוח? בטח שמעתם את הפתגם הישן "השתמש בו או תאבד אותו." 5 תרגילים – איך לנצל יותר אחוזים מהמוח:

למרות שאולי ידוע שאתה צריך להתעמל על גופך, האם ידעת שעשוי להיות חשוב גם להתאמן על המוח? בטח שמעתם את הפתגם הישן "השתמש בו או תאבד אותו." חוקרים רבים מאמינים שזה חל על בריאות המוח שלך. אז איך לנצל יותר אחוזים מהמוח?

אימוני מוח לא פחות חשובים בימים אלה, לעיתים קרובות מוכר כדרך "לחדד את המוח" ואפילו לשפר את האינטליגנציה. בעוד שמדענים קוגניטיביים רבים מציעים כי הטענות סביב אימון מוחי הן מוגזמות ומטעות, יש שפע של מחקרים המראים כי פעילויות מסוגים מסוימים יכולות להועיל לבריאות המוח שלך. 

הפלסטיות של המוח מאפשרות לו להסתגל ולהשתנות כל הזמן, ואפילו ככל שאתה מתבגר. כשאתה לומד דברים חדשים אתה יכול ליצור ולחזק מסלולי רשת עצביים בראשך. זה עוזר לחזק את המוח שלך, אבל זה יכול גם לעזור לו להפוך אותו לגמיש יותר ומתאים לשינוי.

יתרונות אלה יכולים להיות שימושיים במיוחד לשמירה על חדות מוחכם ככל שמתבגרים.

מחקר נרחב אחד כלל יותר מ- 2,800 משתתפים מעל גיל 65, שכל אחד מהם עסק באחת משלוש צורות שונות של אימונים קוגניטיביים. סוגי האימונים ששימשו כללו מהירות אימוני עיבוד, אימוני זיכרון ואימוני חשיבה. 

החוקרים מצאו כי אלו שנמצאים במהירות בקבוצת העיבוד חוו את היתרונות הגדולים ביותר, אולי מכיוון שההדרכה הביאה לתבנית הפעלה מוחית רחבה יותר. עם זאת, שלוש הקבוצות נהנו, וחוו הגנה מפני ירידות קוגניטיביות הקשורות לגיל שנמשכו חמש שנים לפחות. פעילויות נפשיות מסוימות יכולות להיות בעלות יתרונות חשובים במוח. 

עכשיו בואו נתמודד עם כמה תרגילי מוח שתוכלו לעשות בבית כסר עכשיו. בעוד שמשחקי המוח הללו לא נועדו להפוך אותך לאינטליגנטי יותר, אתה עלול לגלות שאתה מרגיש חד יותר נפשית וחזק מבחינה קוגניטיבית אם אתה מתרגל אותם באופן קבוע.

אחת הדרכים הטובות ביותר לחזק את הדעת דורשת מעט מחויבות, אך היא גם אחת היעילות והמתגמלות ביותר. גלה מה אתה צריך לעשות כדי לקחת את המוח שלך לכושר מעולה, זא איך לנצל יותר אחוזים מהמוח? בואו נתחיל:

1. דאג לכושר הגוף כדי לחזק את המוח

4 תרגילים - איך לנצל יותר אחוזים מהמוח
תמונה unsplash

אם אתה רוצה לחזק את שרירי המוח שלך, אתה צריך להתחיל לדאוג לגופך.

מחקרים הראו פעם אחר פעם כי אנשים העוסקים בהתנהגויות בריאות כמו פעילות גופנית ותזונה נכונה פחות רגישים לירידות הקוגניטיביות הקשורות בתהליך ההזדקנות.

מחקרים משנת 2006 אף מראים כי פעילות גופנית יכולה להפוך אותך לחכם יותר ולהגן על מוחך מפני הצטמקות ככל שהוא מתבגר . מחקרים שנערכו על עכברים בשנת 2013 אף חשפו כי פעילות גופנית יכולה להגביר את הנוירוגנזה , או היווצרות תאי מוח חדשים, בהיפוקמפוס של המוח. 

מחקר אחד שפורסם בשנת 2013 בדק התנהגויות בריאות אצל כמעט 2,300 גברים במהלך שלושים שנה. החוקרים בדקו את התנהגויות המשתתפים ויכולותיהם הקוגניטיביות החל בגיל העמידה עקבו אחר התקדמותם לאורך הזיקנה. 

החוקרים מצאו כי גברים שעשו תרגילי בריאות, הם חווים בסביבות 60 אחוז פחות פגיעה קוגניטיבית ודמנציה עם גילם. התנהגויות בריאות אלה כללו אי עישון, שמירה על BMI בריא, פעילות גופנית קבועה, צריכה של הרבה ירקות ופירות וצריכת כמות נמוכה עד בינונית של אלכוהול. 

אז אם אתה רוצה לבנות מוח טוב יותר ולנצל יותר אחוזים מהמוח, התחל קודם לעבוד על הבריאות הגופנית שלך. צאו לטיול, התחילו לשלב בתפריט שלכם יותר פירות וירקות טריים ונסו לוותר על כל הרגלים רעים כמו צריכת אלכוהול מוגזמת או שימוש בטבק. חלקם עשויים להיות קשים יותר מאחרים, אך המוח שלך יודה לך לשנים הבאות.

קשור: 3 הרגלים של אנשים עשירים כמו ביל גייטס, ג’ף בזוס, ואופרה ומה הופך אותם למוצלחים כל כך

2. צייר מפה של הזיכרון שלך

איך לנצל יותר אחוזים מהמוח
תמונה unsplash

בעוד שאתה עשוי להרגיש שאתה יכול לנווט ברחובות שכונתך בעיניים עצומות, נסה לאתגר את מוחך על ידי ציור של העיר והרחובות שלך מהזכרון. בלי לרמות כמובן (: ! נסה לכלול רחובות מרכזיים, רחובות צדדיים מרכזיים וציוני דרך מקומיים.

לאחר שתסיים, השווה את מפת הזיכרון שלך למפה אמיתית של האזור. איך הלך לך? האם אתה מופתע מכמה מהדברים שפספסת? אם מצאת את הפעילות הזו קלה מדי, נסה לצייר אזור פחות מוכר מהזיכרון, כמו מפה של כל ישראל או או ארצות הברית, ונסה לתייג כל מדינה ומדינה.

ניווט דרכך לסופרמרקט או לרופא השיניים שלך או של העבודה אשר עשוי להיראות פשוט וכמעט אוטומטי כשאתה מאחורי ההגה של המכונית שלך. עם זאת, להכריח את עצמך לזכור את הפריסה של השכונה שלך, כמו גם לצייר ולתייג אותה, עוזר להפעיל מגוון אזורים במוח שלך של הכרת.

3. התחל ללמוד משהו חדש

איך לנצל יותר אחוזים מהמוח
תמונה unsplash

התרגיל המוחי הזה דורש מעט מחויבות, אבל הוא גם כזה שעשוי לתת לך את השיפור הגדול ביותר עבור המוח שלך והיא הדרך הקצרה ביותר על מנת לנצל יותר אחוזים מהמוח. ללמוד משהו חדש היא דרך אחת לשמור על המוח על בהונותיו ולהציג ללא הרף אתגרים חדשים עבורך.

במחקר אחד, החוקרים הקצו למבוגרים מבוגרים ללמוד מגוון מיומנויות חדשות החל מצילום דיגיטלי ועד לתפירה. לאחר מכן הם עשו בדיקות זיכרון והשוו בין קבוצות הניסוי לקבוצות ביקורת. אלו בקבוצות הביקורת עסקו בפעילות מהנה אך לא מאתגרת נפשית כמו צפייה בסרטים והאזנה לרדיו. 

החוקרים גילו שרק המשתתפים שלמדו מיומנות חדשה חוו שיפור משמעותי במבחני הזיכרון.

הם גילו כי שיפורי הזיכרון הללו עדיין היו קיימים כשנבדקו שוב שנה לאחר מכן.

כמה דברים שתרצו לנסות כוללים לימוד שפה חדשה, לימוד נגינה על כלי נגינה או לימוד תחביב חדש או אפילו קורסים דיגיטליים. לא רק שתשפר את היכולות שלך, אלא שתמשיך ללמוד כל הזמן משהו חדש כשאתה ממשיך להרחיב את כישוריך ולהיות מושלם יותר.

קשור: 3 הרגלים של אנשים עשירים כמו ביל גייטס, ג’ף בזוס, ואופרה ומה הופך אותם למוצלחים כל כך

4. נסה להשתמש ביד הלא-דומיננטית שלך

איך לנצל יותר אחוזים מהמוח
תמונה unsplash

להלן תרגיל מוח מעניין שהנוירוביולוג אחד מציע שיעזור "לשמור על המוח שלך בחיים."

בספרו " שמור את מוחך חי": 83 תרגילים נוירובי שיעזרו למנוע אובדן זיכרון ולהגברת הכושר הנפשי , הנוירוביולוג לורנס כץ ממליץ להשתמש בידך הלא דומיננטית כדי לחזק את המוח. מכיוון ששימוש ביד הנגדית שלך יכול להיות כל כך מאתגרת, זו יכולה להיות דרך נהדרת להגדיל את פעילות המוח. 

נסה להחליף ידיים בזמן שאתה אוכל ארוחת ערב או כשאתה מנסה לרשום משהו. זה יהיה קשה, אבל זה בדיוק העניין.

פעילויות המוח היעילות ביותר הן אלה שאינן בהכרח קלות.

הבא הבא הוא פעילות שאתה ככל הנראה עושה כל יום, אך אולי אינך מבין עד כמה זה עשוי להועיל לחוסן הנפשי שלך.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט🤑

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא