המשקיע החכם – איך להתעשר מריבית דריבית

מתוך דף הפייסבוק המשקיע הישראלי . "ריבית דריבית היא הפלא השמיני בעולם. מי שמבין זאת, ירוויח. מי שלא מבין זאת, ישלם על כך" – אלברט איינשטיין.
אחת הסיבות שחשוב להתחיל מוקדם ככל האפשר בעולם ההשקעות הוא נושא הריבית דריבית וההסבר לכך הוא די פשוט – ברגע שהכסף שלך מתחיל לייצר רווחים, גם הרווחים עצמם נכנסים לתוך המשוואה ומתחילים לייצר רווחים משל עצמם. מקווה שהסברתי טוב, אם לא, אתן את רשות הדיבור לברטון מלקיאל.

בספרו "A Random Walk Down Wall Street" ברטון מספר את הסיפור הבא על שני אחים – ויליאם וג'יימס.
שני האחים הללו מאמינים בהשקעת כספם וחונכו פיננסית היטב, שניהם חיו בתקופה מצוינת בה שוק ההון עלה ב 10% כל שנה והם השקיעו מכספם בין גיל 20 ועד לגיל הפרישה (65), אך עם אסטרטגיות שונות.

מאמר חם:איך לעשות כסף מחנות באטסי

נתחיל עם וויליאם. וויליאם היה הראשון מבין שני האחים להבין שהוא חייב להשקיע למען עתידו. הוא התחיל לעשות זאת בגיל 20 והשקיע כ 4000$ במהלך כל שנה (בערך 1,166 ₪ כל חודש במונחי כסף של היום). הוא התמיד באסטרטגיה הזו במשך 20 שנה, עד גיל 40 ואז הפסיק להשקיע. מנקודה זו ואילך הוא נתן לכסף לצמוח ולא משך ממנו כלל.

סיכום: 80,000$ הושקעו , הכסף הושקע במנות קבועות כל שבוע, במהלך 20 שנים והמשיך לצמוח לבדו במהלך 25 שנים נוספות וכל זאת בסביבה של 10% ריבית.
התוצאה: בגיל 65 היו לוויליאם קרוב ל 2,500,000$ – סכום נאה לכל הדעות.

נעבור לג'יימס. לג'יימס יש, מה שנקרא "התנעה איטית" ובשנים הראשונות לעבודתו הוא לא השקיע כלל. רק בגיל 40 הוא הפנים את הצורך בהשקעה למען עתידו והחל לעשות זאת. ג'יימס השקיע בדיוק כמו אחיו – כ 4000$ שנתי החל מגיל 40 וכיוון שהוא הבין שהתחיל את התהליך מאוחר, הוא הגדיל לעשות והפקיד כסף במהלך 25 השנים הבאות (5 שנים יותר מוויליאם!!!) עד גיל 65.

מאמר חם: להרוויח כסף מנכס דיגיטלי עוד היום

סיכום: 100,000$ הושקעו, הכסף הושקע במנות קבועות כל שבוע, במהלך 25 שנים וכל זאת בסביבה של 10% ריבית.
התוצאה: בגיל 65 היו לג'יימס קרוב ל 400,000$
וזהו, רבותיי, הקסם של ריבית דריבית.
אז נכון, להשים 1166 ₪ כל חודש בצד, להשקעות יכול להיות מאתגר. כמו כן, גם למצוא השקעות של נטו 10% תשואה גם לא טריוויאלי (אך אפשרי, לי יש כמה כאלו 😉 ), אבל העיקרון תקף, לא משנה כמה סכום תשקיעו וכמה תשואה תצליחו להוציא.

המסקנה המתבקשת היא, להתחיל עכשיו, בין אם אתם בני 10 (לא בטוח שאתם בקהל היעד שלי), 20,30,40,50 וכו'. ככל שתקפידו להתחיל מוקדם יותר, הכסף שלכם יאסוף חברים 😊 והם בתורם יאספו חברים וכן הלאה, עד לתוצאה הבלתי נמנעת – עושר ושפע.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

קבוצת הוואטסאפ הסודית שלתמד אותך איך לייצר הכנסה באינטרנט🤑

X

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר PaKoes

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא